تکنیک های غذا خوردن آگاهانه چگونه باعث کاهش وزن می شوند؟

تکنیک های غذا خوردن آگاهانه چگونه باعث کاهش وزن می شوند؟ سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > تغذیه > تکنیک های غذا خوردن آگاهانه چگونه باعث کاهش وزن می شوند؟

بسیاری از افراد، بدون توجه زیاد به کنترل وعده غذایی، احساس سیری یا حتی طعم پس از اولین لقمه، غذا می خورند. و معمولا به این دلیل است که ما روی کارهای دیگری تمرکز می کنیم، از تماشای تلویزیون در حین خوردن میان وعده گرفته تا کار با گوشی روی میز ناهار.

وقتی این اتفاق می افتد، کالری ها روی هم جمع می شوند. و سوال پیش می آید که چرا بیشتر از چیزی که فکر می‌کنیم می‌خوریم، اگر کالری‌ها ردیابی نشوند، ما در حال حاضر بیشتر از چیزی که تخمین می‌زنیم کالری مصرف می‌کنیم. انجام چند کار حین غذا خوردن وضعیت را بدتر می کند.

حواس‌پرتی با تلویزیون یا چیزهای دیگر باعث می‌شود که متوجه نشویم چقدر غذا می خوریم و پرخوری می کنیم. این به نوبه خود منجر به افزایش وزن در طول زمان می شود، به خصوص اگر کم تحرکی هم دخیل باشد. برای مبارزه با این تمایل، باید از « غذا خوردن آگاهانه» استفاده کنید. استراتژی که به کاهش وزن کمک می کند، و مزایای دیگری هم دارد.

مزایای غذا خوردن آگاهانه

تکنیک‌های غذا خوردن آگاهانه، که شامل تفکر و آگاهی بیشتر است به از بین بردن این عادات میان وعده‌های بدون فکر کمک می کند.

به این فکر کنید که تمام حواس خود را برای غذا خوردن می گذارید. شما با نگاه کردن به غذای خود شروع می کنید، به عنوان مثال، به پیچیدن یک برگ کاهو توجه می کنید، یا به این توجه کنید که رنگ های یک تکه میوه در یک طرف با طرف دیگر متفاوت است.

ابتدا با یک چنگال قسمتی از غذا را به سمت بینی خود بیاورید تا بتوانید عطر غذا را استشمام کنید، سپس هنگام گاز گرفتن به صدای ترد آن گوش کنید. خیلی آهسته بجوید و در حال جویدن از کار در شبکه های اجتماعی یا تماشای تلویزیون خودداری کنید. در نهایت، طعم‌ها را واقعاً بچشید و فقط روی آن‌ها تمرکز کنید تا زمانی که آن را قورت دهید.

مطالعه بیشتر:  7 باورهای غلط درمورد یوگا

ممکن است به عنوان یک تمرین بسیار عجیب به نظر برسد. اکثر مردم ( نه همه) در هنگام غذا خوردن به آن سطح تمرکز عادت ندارند و این کار نیاز به تلاش زیادی دارد.

اما ارزش تلاش را دارد، زیرا نه تنها می‌توانید آن عادات غذایی بی‌معنا را تنظیم کنید، بلکه با جویدن کامل‌تر به هضم غذا نیز کمک می‌کنید و به بدن خود زمان می‌دهید تا سیگنال‌های سیری را نشان دهد، که اغلب از پرخوری جلوگیری می‌کند.

شروع شدن

انجام غذا خوردن آگاهانه ساده به نظر می رسد. اما، مانند تمرینات مدیتیشن، زمانی که شما تازه شروع کرده اید، چالش برانگیز است. به همین دلیل ایده خوبی است که این تکنیک را به عنوان یک آزمایش سرگرم کننده به جای یک کار دلهره آور ببینیم.

توصیه می شود که با خوردن یک کلوچه شروع کنید. غذایی که بسیاری از مردم تمایل دارند سریع آن را بخورند و سپس به سراغ غذای بعدی بروند. یعنی باید به آن نگاه کنید، به بوی آن توجه کنید و به آرامی آن را بخورید.

مهمتر از همه این است که مطمئن شوید آن لقمه را قبل از خوردن یک لقمه دیگر قورت داده‌اید. معمولا، مردم متوجه می شوند که می توانند فقط با یک کلوچه این کار را تمرین کنند.

وقتی به این تکنیک تسلط پیدا کردید، می‌توانید در طولانی‌مدت با تمرکز بیشتر غذا بخورید.

استراتژی بلند مدت

بسیاری از مردم ممکن است نتوانند این کار را ادامه دهند. و اینکه در بلند مدت برای هر لقمه غذایی وقت بگذارید، ممکن است طاقت‌فرسا شود. همچنین، اگر فقط در بخشی از زمان موفق باشید، باعث نا امیدی شما می شود.

مطالعه بیشتر:  فواید ویتامین دی

در عوض، به تدریج غذا خوردن آگاهانه خود را افزایش دهید. توصیه می شود که با یک بلوبری شروع کنید و واقعاً روی همه چیز در مورد طعم، بافت و عطر آن میوه کوچک تمرکز کنید.

همانطور که شروع به گنجاندن بیشتر این لحظات ذهنی در وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های خود می‌کنید، احتمالاً منجر به آگاهی بیشتر در مورد آنچه می‌خورید، و مهم‌تر از همه، چرایی خوردن آن می‌شود.

آیا به این دلیل غذا می خورید که واقعاً گرسنه هستید یا به این دلیل که بی حوصله، مضطرب یا خسته هستید؟

 غذا خوردن آگاهانه، منجر به عادات غذایی سالم‌تر می شود بدون اینکه در طول مسیر احساس کمبود کنید. به احتمال زیاد به بدن خود زمان می دهید تا سیگنال های سیری را ارسال کند ( فرآیندی که حدود 20 دقیقه طول می کشد) و کارایی بیشتری دارد. از بسیاری جهات، کاهش وزن ممکن است یک عارضه جانبی به جای مزیت اصلی ایجاد رابطه بهتر با غذا باشد.

بروکلی یک مشاور روزمره و معتبر، خوانندگان را با نکات تغذیه ای و کالری شمار سریع و سالم همراه با پشتیبانی متخصص توانمند می سازد تا انتخاب روشنگری در مورد غذا، تغذیه، سلامتی و سبک زندگی درست داشته باشند. با اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی میزان دقیق کالری مصرفی، ایجاد تعادل در مصرف وعده های غذایی، رسیدن به وزن ایده آل و رژیم غذایی سالم را دریافت کنید.

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها