در رژیم اتکینز چه غذاهایی نباید بخوریم؟

در رژیم اتکینز چه غذاهایی نباید بخوریم؟ سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > تغذیه > در رژیم اتکینز چه غذاهایی نباید بخوریم؟

از زمانی که رژیم اتکینز خود را شروع کردید، نان سفید دست نخورده در یخچال شما است. در اینجا لیستی از مواردی که در رژیم غذایی کم کربوهیدرات نباید بخورید آورده شده است تا بدانید چه چیزی را باید نگه دارید و چه چیزی را نخورید:

نان سفید

اگرچه قبلاً به این موضوع اشاره شده است، مطمئن شوید که نان سفید را از برنامه غذایی خود حذف کنید! چه نان هات داگ، نان همبرگر، یا نان معمولی برش خورده، همه آنها در دسته کربوهیدرات‌های ساده قرار می‌گیرند. لازم نیست نان به طور کامل از رژیم غذایی شما حذف شود، نان کم کربوهیدرات را با تنها 1.8 گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده امتحان کنید!

پاستا

درست مانند نان سفید، پاستا یکی دیگر از مواد غذایی پر کربوهیدرات است که در رژیم کم کربوهیدرات جای نمی‌گیرد. پس از رسیدن به فاز 4، می‌توانید از پاستا سبوس دار لذت ببرید. تا آن زمان پاستا کدو سبز را با پستو بادام امتحان کنید.

سس با شکر اضافه شده

سس‌های گوجه‌فرنگی نه تنها به دلیل خود گوجه‌فرنگی‌ها، بلکه به دلیل قندهای اضافه شده، اغلب حاوی قند زیادی هستند. قوطی‌های سس ماکارونی از پیش ساخته شده را که حاوی شکر به عنوان ماده اصلی است، استفاده نکنید.

کوکی‌ها، کیک و آب نبات

داشتن این خوراکی‌های مملو از قند، ماندن در رژیم کم کربوهیدرات شما را آسان نمی‌کند. شکر اضافه شده یک کربوهیدرات ساده است که به سرعت هضم می‌شود، که برعکس چیزی است که شما از غذا می‌خواهید. از شر هر خوراکی شیرین خلاص شوید، مگر اینکه کربوهیدرات کم باشد.

نوشیدنی

نوشابه‌های معمولی مملو از قند هستند و منبع خوبی از مواد مغذی نیستند، بنابراین خلاص شدن از شر آنها ایده خوبی است. آب یک جایگزین سالم است، اما اگر نوشیدنی طعمدار می‌خواهید، مقدار کمی آب لیمو اضافه کنید.

غذاهایی که در رژیم اتکینز نمی‌توانید بخورید

در حالی که بسیاری از غذاها در مراحل اولیه رژیم اتکینز کاملاً ممنوع هستند، برخی از آنها در مراحل بعدی و با محدودیت کمتر مجاز هستند. در اینجا لیستی از غذاهای اتکینز وجود دارد که باید در تمام یا مدتی که از برنامه غذایی پیروی می‌کنید از آنها اجتناب کنید:

مطالعه بیشتر:  بهترین رژیم لاغری

دانه ها

در مراحل اولیه – القاء و متعادل کردن – رژیم اتکینز، شما نمی‌توانید غذاهایی که با غلات و آرد تهیه شده‌اند بخورید. با توجه به محدودیت‌های رژیم غذایی در مصرف کربوهیدرات، کربوهیدرات‌های موجود در این غذاها به سادگی بسیار بالا هستند.

به عنوان مثال، یک تکه نان سفید دارای 14.3 گرم کربوهیدرات و 0.8 گرم فیبر است – یعنی 13.5 کربوهیدرات خالص دارد. یک فنجان کرن فلکس حاوی 21 گرم کربوهیدرات و تنها 0.8 گرم فیبر، به ازای USDA است. خوردن آن کاسه غلات به معنای دریافت حدود 20 کربوهیدرات خالص است. اگر در مرحله اول رژیم اتکینز 20 هستید، این مقدار کربوهیدرات یک روز کامل است.

در اینجا یک لیست اتکینز فاز 1 از غذاهایی است که باید از آنها اجتناب کرد یا آنها را محدود کرد آورده شده است:

  • برنج
  • نان
  • پاستا
  • غلات مانند جو، کینوا، بلغور
  • کراکر
  • غلات صبحانه
  • محصولات پخته شده مانند کلوچه و کیک

بر اساس راهنمای غذایی اتکینز، غلات کامل – مانند جو، کاشا و کینوآ – می‌توانند در مرحله سوم به رژیم غذایی شما اضافه شوند. غلات تصفیه شده خارج از محدوده باقی خواهند ماند.

پاپ کورن در رژیم غذایی

پاپ کورن میان وعده مورد علاقه بسیاری است. اما از آنجایی که این غلات کامل است، تشخیص اینکه آیا می‌توانید آن را در حالی که رژیم کم کربوهیدراتی مانند اتکینز یا کتو دنبال می‌کنید، بخورید، دشوار است.

طبق وب سایت اتکینز، پاپ کورن زمانی که در مرحله دوم یا سوم رژیم هستید، کتو پسند است. با این حال، در مورد تاپینگ‌ها چطور – آیا می‌توانید پاپ کورن کره‌ای را در برنامه‌های کتو مانند اتکینز بخورید؟ به گفته این سایت، ذرت بو داده کره‌ای، کتوپسند است (همچنین می‌توانید روغن زیتون یا پنیر رنده شده را جایگزین کنید).

مطالعه بیشتر:  بهترین میوه ها برای لاغری سریع

میوه

طبق راهنمای غذایی اتکینز، میوه‌ها سرشار از قند و کربوهیدرات هستند و در مراحل اولیه رژیم اتکینز حذف می‌شوند.

فیبر بسته به میوه خاص می‌تواند بسیار متفاوت باشد. یک سیب متوسط 25.1 گرم کربوهیدرات و 4.4 گرم فیبر به ازای USDA دارد، در حالی که یک فنجان انگور حاوی 15.8 گرم کربوهیدرات و 0.8 گرم فیبر است.

طبق راهنمای غذایی اتکینز، در مرحله دوم، می‌توانید میوه‌های کم کربوهیدرات و پرفیبر مانند انواع توت‌ها، طالبی و عسل را اضافه کنید. در فاز سه و ادامه در فاز چهار، می‌توانید حتی از میوه‌های بیشتری از جمله سیب، گریپ فروت، پرتقال، هلو و انگور لذت ببرید.

قند

هر گونه غذای حاوی قند افزوده که می‌تواند به عنوان ساکارز، فروکتوز، گلوکز، دکستروز، مالتودکسترین و شربت ذرت با فروکتوز بالا در لیست مواد تشکیل شود، در مرحله اول رژیم اتکینز مجاز نیست. این شامل تمام دسرها، مانند پای، کیک و کلوچه، و همچنین آب نبات و نوشابه می‌شود.

با این حال، در مورد آب نبات بدون کربوهیدرات چطور؟ در حالی که می‌توانید با اتکینز آب نبات بخورید، این ممکن است در دراز مدت بهترین استفاده از کربوهیدرات‌های شما نباشد، زیرا وب سایت اتکینز توصیه می‌کند که بیشتر کربوهیدرات‌های خود را به شکل سبزیجات مغذی و کم کربوهیدرات دریافت کنید.

با این حال، این برند چندین نوع شیرینی اتکینز را تولید می‌کند که معمولاً شیرین کننده‌های مصنوعی یا الکل‌های قندی (مانند مالتیتول، هیدرولیزهای نشاسته هیدروژنه، ایزومالت، مانیتول، سوربیتول، زایلیتول و لاکتیتول) را جایگزین شکر می‌کند.

این مواد از محصولات گیاهی به دست می‌آیند و به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارند. در مقایسه با قند معمولی، کالری آنها بسیار کمتر است و باعث افزایش شدید قند خون نمی‌شوند.

با بروکلی میزان دقیق کالری مصرفی، ایجاد تعادل در مصرف وعده‌های غذایی، رسیدن به وزن ایده آل و رژیم غذایی سالم را دریافت کنید.

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها