بهترین میوه ها برای لاغری سریع

بهترین میوه ها برای لاغری سریع سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > سلامتی > بهترین میوه ها برای لاغری سریع

قرار دادن میوه در رژیم غذایی روزانه فواید سلامتی و تغذیه ای زیادی را به همراه دارد. به همین دلیل است که توصیه می شود بزرگسالان حداقل ۱ و نیم تا ۲ فنجان میوه در روز بخورند. برای برخی، یک مزیت اضافه ممکن است این باشد که میوه های لاغر کننده شکم واقعا به کاهش وزن کمک می کند. بله، میوه ها حاوی کربوهیدرات و قند طبیعی هستند، اما میوه همچنان می تواند بخش مهمی از سفر کاهش وزن شما باشد.

بهترین میوه ها برای لاغری سریع کدامند؟

در واقع، هیچ میوه خاصی وجود ندارد که بتوان آن را به عنوان بهترین میوه ها برای لاغری سریع معرفی کرد. به این دلیل که انواع میوه ها (همه میوه ها) در مقادیر متوسط به کاهش وزن کمک می کنند.

مواد طبیعی موجود در میوه ها (از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فیبر و پری بیوتیک ها) نه تنها از نظر محافظت در برابر بیماری های مزمن، بلکه برای کنترل وزن شما بسیار مفید هستند. حتی اگر مقدار زیادی سبزیجات می خورید، حذف میوه به معنای از دست دادن آنتی اکسیدان های منحصر به فرد آنهاست.

طی تحقیقاتی مشخص شد، در بین بزرگسالانی که دارای اضافه وزن یا چاق بودند، افرادی که میوه بیشتری می‌خوردند نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کردند کاهش وزن بیشتری داشتند. مطالعه دیگری که بیش از 130000 بزرگسال را طی 24 سال مورد بررسی قرار داد، نشان داد که مصرف میوه با کاهش وزن در طول زمان همراه است.

فقط سعی کنید میوه های مختلف را بخورید تا بدن خود را در معرض وسیع ترین طیف مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها قرار دهید. به نظر من، اگر به مقدار و زمان آن فکر کنید، هیچ میوه ای ممنوع نیست.

میوه های لاغر کننده شکم کدامند؟

انواع میوه ها (همه میوه ها) در مقادیر متوسط به کاهش وزن کمک می کنند. اما فقط این دلیل که میوه به کاهش وزن کمک می کند، به این معنی نیست که می توانید آن را در مقادیر نامحدود مصرف کنید. میوه ها حاوی کربوهیدرات هستند و وظیفه کربوهیدرات ها سوخت رسانی به فعالیت سلول های شماست.

به همین دلیل، کل کربوهیدرات مصرفی شما، از جمله میوه، باید با نیاز سوخت شما مطابقت داشته باشد که بر اساس قد، وزن ایده آل، جنسیت، سن و سطح فعالیت بدنی شما تعیین می شود. اکثر زنان می توانند دو وعده میوه در روز بخورند (اگر قد بلندتر یا فعال تر باشند، بیشتر) که یک وعده یک فنجان یا یک تکه به اندازه یک توپ بیسبال است.

زمان خوردن میوه های لاغر کننده شکم

میوه های لاغر کننده شکم واقعا به کاهش وزن کمک می کند. اما از آنجایی که کربوهیدرات های موجود در میوه به سوخت رسانی در فعالیت کمک می کند، زمانی که میوه می خورید نیز اهمیت دارد. خوردن یک کاسه بزرگ انگور در اواخر شب، در حالی که در حال تماشای تلویزیون هستید یا در شبکه های اجتماعی میچرخید (زمانی که نیاز سوخت بدن کم است)، چندان منطقی نیست. در عوض، میوه را در وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌هایی که مصرف می‌کنید، قبل از ساعات فعال‌تر روز خود قرار دهید. برای بسیاری از افراد، این ممکن است به معنای خوردن یک موز کوچک 20 یا 30 دقیقه قبل از تمرین بدنسازی یا خوردن انواع توت ها همراه با صبحانه قبل از رفتن به محل کار باشد، و بعد از ظهر یک سیب را با کره بادام ترکیب کنید تا در طول روز به قدرت بیشتری کمک کند.

مطالعه بیشتر:  راه های کاهش استرس

بهترین میوه ها برای لاغری سریع

بهترین میوه ها برای لاغری سریع

ارتباط بین کاهش وزن و میوه ها ممکن است به این دلیل باشد که میوه‌ها به افزایش سیری، ارضای ولع شیرینی و کاهش میل شما به خوردن خوراکی هایی مانند آب نبات یا غذاهای پخته کمک می کنند. میوه ها همچنین تمایل دارند جایگزین غذاهای پر کالری شوند، در حالی که سبزیجات معمولاً مکمل هستند. به عبارت دیگر، به جای یک کلم بروکلی یا به جای یک کلوچه، یک سیب را انتخاب کنید. و این مبادله به شما کمک می کند کالری کل را محدود کنید و از قندهای اضافه شده اجتناب کنید، که دلیل اصلی افزایش وزن هستند.

قند طبیعی موجود در میوه بسیار کمتر است و همراه با آب و تعدادی از مواد مغذی مفید است. به عنوان مثال، یک پرتقال کامل حدود 17 گرم کربوهیدرات دارد که حدود 12 گرم آن قند طبیعی است. اما همچنین مایعات، 12 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه شما، و تقریباً 100 درصد از مقدار توصیه شده ویتامین C، همراه با ویتامین های B، پتاسیم، و موادی مانند هسپریدین را تامین می کند، که به کاهش فشار خون، کلسترول و التهاب کمک می کند.

این را با 1 قاشق غذاخوری شکر رومیزی مقایسه کنید که حاوی 16 گرم کربوهیدرات و بدون مواد مغذی است. اساسا، میوه های کامل، تازه و شکر اضافه شده در یک دسته قرار نمی گیرند.

بسیاری از میوه ها کالری کمی دارند و در عین حال سرشار از فیبر هستند که ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد. برخی از میوه ها از جمله سیب، توت ها و خربزه نیز ممکن است احساس سیری را افزایش دهند.

میوه یک میان وعده آماده طبیعت است که حاوی ویتامین ها، فیبر و سایر مواد مغذی است که از یک رژیم غذایی سالم حمایت می کند.

همچنین میوه ها به طور کلی کم کالری و سرشار از فیبر هستند که ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

در واقع، خوردن میوه با کاهش وزن بدن و کاهش خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، سرطان و بیماری قلبی مرتبط است.

در اینجا 10 مورد از بهترین میوه ها برای لاغری سریع و کاهش وزن آورده شده است:

  1. گریپ فروت: گریپ فروت ترکیبی از پوملو و پرتقال است و معمولاً یکی از بهترین میوه ها برای لاغری سریع در رژیم غذایی است. نصف گریپ فروت یا 123 گرم (گرم) حاوی تنها 37 کالری است اما 51 درصد از ارزش روزانه (DV) ویتامین C را تامین می کند. انواع قرمز نیز مقدار کمی ویتامین A را تامین می کند.
  2. سیب: سیب یکی از میوه های لاغرکننده شکم که کم کالری، داراری فیبر بالا و بسیار سیر کننده است.
  3. توت ها: توت ها یکی دیگر از بهترین میوه ها برای لاغری سریع هستند که کالری کمی دارند و حاوی بسیاری از ویتامین های مهم هستند. آنها همچنین ممکن است اثرات مثبتی بر سطح کلسترول، فشار خون و التهاب داشته باشند.
  4. میوه های هسته دار: میوه های هسته دار مانند هلو، شلیل و آلو یک میان وعده فصلی کم کالری هستند. آنها جایگزین خوبی برای چیپس، کلوچه یا سایر غذاهای بسته بندی شده هستند.
  5. پشن فروت: پشن فروت میوه ای کم کالری و دارای فیبر بالا است که برای فشار خون و حساسیت به انسولین مفید است و به طور بالقوه آن را به عنوان یکی از بهترین میوه ها برای لاغری سریع می شناسند.
  6. کیوی: کیوی بسیار مغذی است و طیف وسیعی از فواید سلامتی را به همراه دارد. فیبر بالا و محتوای کالری کم آن را به یکی از میوه های لاغر کننده شکم تبدیل کرده است.
  7. انواع هندوانه: هندوانه کالری بسیار کمی دارد و محتوای آب بالایی دارد، که به کاهش وزن و هیدراته نگه داشتن شما کمک کند و یکی از بهترین میوه ها برای لاغری سریع است.
  8. پرتقال: پرتقال سرشار از ویتامین C و فیبر است. علاوه بر این، پرتقال ها به شما کمک می کنند احساس سیری کنید.
  9. موز: مواد مغذی و فیبر فراوان موز آن را به بخشی ایده آل از یک برنامه کاهش وزن سالم تبدیل می کند. موز یکی از بهترین میوه های لاغرکننده شکم است.
  10. آووکادو: افرادی که آووکادو می خورند نسبت به افرادی که آووکادو نمی خورند وزن کمتری دارند. آووکادو علیرغم محتوای چربی بالا، به کاهش وزن و حفظ وزن کمک می کند و یکی از بهترین میوه ها برای لاغری سریع است.
مطالعه بیشتر:  مضرات مصرف قند اضافی

سخن آخر

میوه فوق العاده مغذی است و ذاتا چاق کننده نیست. بهترین میوه ها برای لاغری سریع و تاثیر آن ها بر وزن شما بستگی به زمان مصرف و میزان مصرف آن دارد. حذف کامل میوه ها، ممکن است نتیجه معکوس در کاهش وزن داشته باشد و بر سلامت کلی شما تأثیر منفی بگذارد. درعوض، تعادل مناسب را ایجاد کنید تا از تمام فواید میوه ها بهره مند شوید و همچنان به اهداف لاغری خود برسید.

میوه بخش ضروری یک رژیم غذایی سالم است – و به کاهش وزن کمک می کند.

بیشتر میوه ها کالری کمی دارند در حالی که سرشار از مواد مغذی و فیبر هستند که می تواند سیری شما را تقویت کند.

به خاطر داشته باشید که بهتر است میوه ها را به جای آب میوه مصرف کنید.

علاوه بر این، صرف میوه خوردن کلید کاهش وزن نیست. شما همچنین باید برای یک رژیم غذایی سالم و مبتنی بر غذاهای کامل در کنار فعالیت بدنی تلاش کنید.

بروکلی یک مشاور روزمره و معتبر، خوانندگان را با نکات تغذیه ای و کالری شمار سریع و سالم همراه با پشتیبانی متخصص توانمند می سازد تا انتخاب روشنگری در مورد غذا، تغذیه، سلامتی و سبک زندگی درست داشته باشند. با بروکلی میزان دقیق کالری مصرفی، ایجاد تعادل در مصرف وعده های غذایی، رسیدن به وزن ایده آل و رژیم غذایی سالم را دریافت کنید.

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها