بهترین رژیم لاغری

بهترین رژیم لاغری سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > تغذیه > بهترین رژیم لاغری

تلاش برای پیدا کردن جدیدترین و بهترین رژیم لاغری و موثرترین رژیم لاغری، کاری گیج‌کننده است.

در بهترین رژیم لاغری به دنبال چه چیزی باشید

از آنجایی که هر فرد منحصربه‌فرد است و انواع رژیم لاغری فراوانی وجود دارد، هیچ رژیم غذایی مناسبی برای همه افراد وجود ندارد. و حتی اگر کسی را می‌شناسید که نتایج شگفت‌انگیزی از یک برنامه غذایی دیده است، به این معنی نیست که همان رویکرد برای شما مفید خواهد بود.

بهترین رژیم لاغری

بهترین رژیم لاغری کدام است؟

اما چند ویژگی کلیدی وجود دارد که همه انواع رژیم لاغری باید در آن مشترک باشند. قبل از اینکه وقت و انرژی خود را برای یک رژیم غذایی صرف کنید، این سوالات را از خود بپرسید:

1. آیا متعادل است؟

زمانی که می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، بهترین رژیم لاغری باید شامل تعادلی از مواد مغذی مورد نیاز بدن شما باشد، از جمله مقادیر کافی پروتئین سالم، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها (میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، لبنیات کم‌چرب، بدون چربی گوشت ها). اگر یک نوع رژیم غذایی یک گروه غذایی کامل را حذف کند یا مقادیر زیادی ویتامین یا مکمل مصرف کنید، اصلا درست نیست.

2. آیا انعطاف پذیر است؟

موثرترین رژیم لاغری باید مصرف کالری های خالی مانند غذاها و نوشیدنی های شیرین را محدود کند، اما هرگز نباید آنقدر سفت و سخت باشد که اجازه ندهد گاهی اوقات زیاده روی کنید.

3. آیا غذاهای موجود را دوست دارم؟

شاید بتوانید غذاهای خاصی را برای مدت کوتاهی تحمل کنید، اما اگر به طور منظم از چیزی که می خورید لذت ببرید، به احتمال زیاد از انواع رژیم لاغری (و کاهش وزن طولانی مدت) پیروی می کنید.

4. آیا شما را به ورزش کردن تشویق می کند؟

در کنار انواع رژیم لاغری، فعالیت بدنی بخشی از یک سبک زندگی سالم است. مطمئناً تلاش‌های شما را برای کاهش وزن افزایش می‌دهد، اما همچنین فواید دیگری برای سلامت جسمی و روانی شما ارائه می‌کند. ورزش منظم خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع 2، چاقی و برخی سرطان ها را کاهش می دهد و همچنین عملکرد شناختی شما را بهبود می‌بخشد.

مطالعه بیشتر:  در اینجا 7 خوراکی که درد قاعدگی را کاهش می دهد معرفی میکنیم!

هشدار

قبل از شروع هر رژیم غذایی یا برنامه ورزشی جدید، حتما با پزشک خود صحبت کنید، چون به شما کمک می کند تا ایمن ترین روش را بر اساس سابقه سلامتی و داروهای فعلی خود انتخاب کنید.

انواع رژیم لاغری

موثرترین رژیم لاغری: رژیم غذایی کتو

رژیم کتوژنیک یا کتو برای مدتی بهترین رژیم لاغری در دنیای کاهش وزن بوده است. رویکرد پرچرب و بسیار کم کربوهیدرات به عنوان راهی سریع برای اصلاح و در عین حال لذت بردن از غذاهای بسیار سیرکننده معرفی شده است. کلید در القای کتوز نهفته است، که بدن شما را تشویق می کند تا برای انرژی به جای قند (که بیشتر از غذاهای کربوهیدراتی به دست می آید) چربی بسوزاند.

با وجود محبوبیت گسترده، این رژیم غذایی دارای معایبی است، از جمله رویکرد سفت و سخت آن و عوارض جانبی احتمالی کتوز.

رژیم روزه‌داری متناوب

روزه گرفتن چیز جدیدی نیست، اما روزه داری متناوب یک رویکرد مرسوم به رژیم غذایی است که توسط افراد مشهور رایج شده است. این رژیم دقیقاً چیست؟

پیروان روزه های متناوب کالری یا ماکرو را نمی شمارند. در عوض، آنها صرفاً غذا خوردن خود را در بازه های زمانی مشخص برنامه ریزی می کنند. چندین رویکرد مختلف وجود دارد، از جمله رژیم غذایی 5:2، که به طور معمول پنج روز از هفته را غذا می خورید و سپس در دو روز دیگر فقط حدود 500 کالری مصرف می کنید. همچنین رویکرد 16:8 وجود دارد که در آن شما هر روز به مدت 16 ساعت از غذا پرهیز می کنید، سپس در طول 8 ساعت دیگر وعده های غذایی معمولی خود را میل کنید.

رژیم غذایی سی کامل (Whole30)

رژیم سی کامل، نوعی رژیم غذایی حذفی است که پیروان را تشویق می کند تا غذاهای کامل و فرآوری نشده از منابع با کیفیت را مصرف کنند. چیزی که این رژیم را از اکثر رژیم های دیگر متمایز می کند، بازه زمانی دقیق آن است. همانطور که از نام آن مشخص است، فقط برای 30 روز در نظر گرفته شده است.

مطالعه بیشتر:  مضرات مصرف قند اضافی

در حالی که این رژیم غذایی گروه های غذایی خاصی را حذف می کند (که معمولاً یک پرچم قرمز نشان دهنده یک رویکرد ناسالم است) فقط برای یک دوره یک ماهه این کار را انجام می دهد. و در حالی که یک هدف ثانویه کاهش وزن است، هدف گسترده تر این است که به شما کمک کند بهتر بفهمید کدام غذاها برای اهداف کلی سلامتی شما بهتر عمل می کنند.

رژیم غذایی پالئو

به این رژیم، رژیم غارنشینی هم می‌گویند. در رژیم پالئو هدف خوردن غذاهای کامل از گیاهان و حیوانات و اجتناب از هر چیزی فرآوری شده است. سالم به نظر می رسد، اما برخی از منتقدان می گویند که این رژیم کمی محدود کننده است زیرا مواد مغذی را که معمولاً از لبنیات غنی از کلسیم و غلات کامل حاوی فیبر دریافت می کنید، حذف می کند.

با توجه به بسیاری از انواع رژیم لاغری که کاهش وزن سریع و سایر نتایج باورنکردنی را نوید می‌دهند، تشخیص بهترین رژیم لاغری و موثرترین رژیم لاغری واقعی سخت می‌شود، و حتی بعضی از این رژیم‌ها ضرر بیشتری نسبت به فایده دارند.

بروکلی به شما امکان می دهد علاوه بر ردیابی کالری، میزان مصرف روزانه مواد مغذی را نیز اندازه‌گیری کنید. با این ویژگی، می‌توانید میزان مصرف روزانه مواد مغذی را پیگیری کنید و مطمئن شوید که آنها در دستورالعمل‌های توصیه شده روزانه یا در محدوده توصیه شده توسط پزشک یا متخصص پزشکی شما باقی می‌مانند.

از مزایای استفاده از برنامه کالری شمار می‌توان به افزایش آگاهی از کالری دریافتی و مصرفی، درک بهتر محتوای مغذی غذاها، پاسخگویی به اهداف سلامتی و ابزاری مفید برای کاهش وزن اشاره کرد.

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی به شما کمک می‌کند تا با بهترین روش کالری غذاها را اندازه بگیرید و رژیم غذایی خود را به درستی اداره کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها