غذاهای فرآوری شده و افزایش وزن

غذاهای فرآوری شده و افزایش وزن سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > افزایش وزن > غذاهای فرآوری شده و افزایش وزن

پیروی از یک رژیم غذایی متعادل برای کاهش وزن مهم است. اما ممکن است بخواهید غذاهای فوق فرآوری شده را با گزینه های سالم تری جایگزین کنید.

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، ما به عنوان یک جامعه معمولاً یک ماده مغذی خاص را مورد توجه قرار می دهیم، آن را مقصر همه مشکلات وزن خود می دانیم و از رژیم غذایی خود حذف می کنیم و سپس شاهد نوسانات وزن خود به پایین و بالا هستیم.

رژیم‌های کم‌چرب برای مدتی رایج بودند، و حالا به نظر می‌رسد که کربوهیدرات‌ها دشمن شماره ۱ چاقی هستند. اما آیا واقعاً غذاهای خاصی وجود دارد که برای کاهش وزن از آنها اجتناب کنید؟

 رژیم‌های غذایی مبتنی بر علم مستلزم خوردن غذاهای کامل از جمله میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات کم‌چرب، حبوبات، ماهی، مقداری گوشت بدون چربی، غلات کامل و مغزها و دانه‌ها هستند. نه نوشیدنی‌های شیرین، چیپس سیب‌زمینی و کلوچه‌ها، یا حتی نسخه‌های «سالم‌تر» غذاهای فوق‌فرآوری‌شده، مانند کولای رژیمی و شام‌های یخ‌زده «بدون چربی».

مشکل چیست؟ در حال حاضر، 71 درصد از مواد غذایی و نوشیدنی ما فوق فرآوری شده در نظر گرفته می شود.

بنابراین چه نوع تأثیری بر وزن و سلامت کلی ما دارد؟ خوردن مداوم غذاهای فوق فرآوری شده هیچ کمکی به ما نمی کند.

غذاهای فرآوری شده و افزایش وزن

وقتی صحبت از غذاهایی می شود که برای کاهش وزن باید از آنها پرهیز کرد، بیشتر به غذاهای فرآوری شده اشاره می شود.

غذاهای فرآوری شده به کاهش سیری، افزایش تعداد وعده های غذایی، افزایش وزن بیشتر و افزایش خطر ابتلا به بیماری کمک می کنند.

غذای فرآوری شده دقیقاً چیست؟

اکثر غذاهایی که می خوریم، حتی سالم ترین آنها، فرآوری شده اند. مانند لبنیات، جو دوسر؟ بادام ها. این غذاها باید بین برداشت و سفره شما تحت نوعی پردازش قرار بگیرند تا به اندازه کافی ایمن و خوش طعم باشند.

مطالعه بیشتر:  7 نکته برای تغذیه پایدار و سالم

غذاهای فرآوری شده ناسالم آنهایی هستند که بیش از حد فرآوری شده اند، یعنی «فوق فرآوری شده». غذاهای فوق فرآوری شده غذاهایی هستند که تحت فرآیندهای صنعتی (مانند نمک زدن، شکرک زدن، سرخ کردن و پختن) قرار می گیرند که ماندگاری را افزایش می دهد، غذا را بسیار خوش طعم می کند و غذای آماده برای مصرف را می سازد.

به طور معمول، غذاهای فوق فرآوری شده به سختی به حالت اولیه خود شباهت دارند یا در آزمایشگاه ساخته شده اند. آنها معمولاً فهرستی از مواد تشکیل دهنده، از جمله رنگ های اضافه شده، دارند و معمولاً فاقد هرگونه ارزش غذایی واقعی هستند و ممکن است سرشار از سدیم، چربی اشباع شده و یا قند باشند.

بنابراین، وقتی نوبت به غذاهایی می رسد که برای کاهش وزن باید از آنها اجتناب کنید، فهرست شما باید با چیزهایی مانند چیپس، سیب زمینی سرخ شده، آب نبات، ناگت مرغ، هات داگ و نوشابه شروع شود. اما گزینه های فرآوری شده دیگری در لیست وجود دارد که ممکن است شما را شگفت زده کند، چون سالم هستند.

4 جایگزینی سالم و کمتر فرآوری شده

در اینجا چند جایگزین مواد غذایی سالم تر و کمتر فرآوری شده آورده شده است.

1.ماست ساده و کم چرب را به جای انواع ماست “یونانی” با شکر اضافه شده یا شیرین کننده های مصنوعی انتخاب کنید

در حالی که بسیاری از مردم فکر میکنند که گزینه سالم تر و کم کالری را با ماست یونانی انتخاب می کنند، معمولاً شامل شیرین کننده ها و طعم دهنده های مصنوعی است. در عوض، به دنبال یک ماست ساده و کم چرب باشید و برش هایی از میوه واقعی را برای شیرینی اضافه کنید.

مطالعه بیشتر:  تثبیت وزن پس از کاهش وزن

2. به جای نوشابه رژیمی، آب گازدار را انتخاب کنید

باز هم، نوشابه رژیمی ممکن است انتخاب بهتر و کم کالری به نظر برسد، اما این یک غذای فوق فرآوری شده است و در بیشتر موارد شامل شیرین کننده ها و طعم دهنده های مصنوعی است. در عوض، آب گازدار را امتحان کنید و میوه خود را به آن اضافه کنید، یا یک سلتزر شیرین نشده با مقداری طعم دهنده انتخاب کنید.

3.به جای نان سفید، نان سبوس دار را انتخاب کنید

با نان سفید، دانه گندم از سبوس و جوانه ای که تمام فیبر، ویتامین B و برخی مواد معدنی را در خود جای می دهد، پاک می شود. نان های سفید برای اضافه کردن برخی از مواد مغذی از دست رفته، اما نه فیبر، غنی شده اند. در عوض، به دنبال یک نان سبوس دار با حداقل 3 گرم فیبر باشید یا سعی کنید خودتان در خانه درست کنید.

4.به جای بلغور جو دوسر فوری طعم دار، جوی ساده را انتخاب کنید

به جای خرید جو دوسر فوری از پیش بسته بندی شده و طعم دار که در مایکروویو میگذارید، جو دوسر ساده را انتخاب کنید. کاسه جوی معمولی خود را با میوه های برش خورده و کره آجیل یا آجیل خرد شده پر کنید، یا به جای آن یک تاپینگ مرزه را امتحان کنید.

با بروکلی میزان دقیق کالری مصرفی، ایجاد تعادل در مصرف وعده های غذایی، رسیدن به وزن ایده آل و رژیم غذایی سالم را دریافت کنید.

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها