روتین صبحگاهی سالم

روتین صبحگاهی سالم سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > سلامتی > روتین صبحگاهی سالم

ایجاد یک روتین صبحگاهی سالم آسان نیست. اما ارزش تلاش کردن را دارد.

از استیو جابز گرفته تا مارگارت تاچر – که عادات صبحگاهی آنها شامل صحبت‌ در آینه و بلند شدن با خروس‌ها برای گوش دادن به برنامه‌ای رادیویی درباره کشاورزی بود – بسیاری از موفق‌ترین افراد تاریخ در مورد روتین صبحگاهی مناسب خود صحبت کرده‌اند. هفت روش زیر را بخوانید تا یک روتین صبحگاهی مناسب داشته باشید.

هر صبحی که طلوع می‌کند، فرصت جدیدی برای به دست گرفتن مسئولیت روز و تبدیل آن به شما ارائه می‌دهد.

این 7 نکته می تواند به شما کمک کند از رختخواب خارج شوید و با کمی اشتیاق (یا حداقل پذیرش) روز را پشت سر بگذارید.

7 نکته برای داشتن روتین صبحگاهی سالم

روتین صبحگاهی سالم

1. آلارم را برای یک ساعت زودتر تنظیم کنید

اولین قدم برای شروع یک روتین صبحگاهی سالم، بیدار شدن است. ممکن است از شنیدن آن متنفر باشید، اما زود بیدار شدن عادت صبحگاهی افراد موفق است. افراد سحرخیز مولدتر، شادتر و BMI کمتری دارند.

2. یک نوشیدنی بنوشید

وقتی از خواب بیدار شدید، یک لیوان آب بنوشید. نوشیدن یک لیوان آب در اول صبح نه تنها شما را هیدراته نگه می‌دارد، بلکه به رفع یبوست نیز کمک می کند، به طور موقت اشتهای شما را سرکوب و متابولیسم شما را شروع می کند.

3. با یک کار راحت شروع کنید

قدرت اراده ما در ساعات اولیه بیداری به اوج خود می رسد. با در نظر گرفتن این موضوع، روز خود را با کاری شروع کنید که برای شما راحت است مخصوصا اگر اهل صبح بیدار شدن نیستید. اگر عاشق یوگا هستید، به جای اینکه بعد از کار به کلاس یوگا بروید، صبح این کار را انجام دهید. قرار دادن چیزی که از آن لذت می برید در بالای لیست کارهایتان، استفاده از نیروی اراده صبحگاهی شما را بسیار آسان تر می کند.

مطالعه بیشتر:  مضرات مصرف مواد قندی قبل از خواب

4. اول ورزش کنید

بیدار شدن به موقع برای رفتن به سر کار سخت است اما اینکه ورزش را بخشی از روتین صبحگاهی سالم خود قرار دهید برای سلامتی شما بهتر از رفتن به باشگاه بعد از کار است. نه تنها تا زمانی که به دفتر می‌رسید احساس بهتری دارید، بلکه برنامه‌های ورزشی صبحگاهی به شما کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشید و در طول ورزش کالری بیشتری بسوزانید.

5. بیرون بروید

برای اینکه سحرخیزی کمی آسان‌تر شود، بیرون بروید یا اگر نمی‌توانید این کار را بکنید، حداقل پنجره‌ها را باز کنید. قرار گرفتن در معرض نور روز، ریتم شبانه روزی بدن شما را تنظیم می کند. به عبارت دیگر، به شما کمک می کند روز خود را با احساس هوشیاری و انرژی شروع کنید، نه اینکه گیج و بداخلاق باشید.

6. صبحانه بخورید

صبحانه خوردن متابولیسم شما را در طول روز شروع می کند. کسانی که صبحانه سالم می خورند، انتخاب های غذایی بهتری در طول روز دارند. افرادی که صبحانه نمی‌خورند، احتمالاً کالری بیشتری در طول روز مصرف می‌کنند.

7. مدیتیشن

برای تکمیل روتین صبحگاهی مناسب خود، 15 دقیقه را به مدیتیشن اختصاص دهید. مدیتیشن یک روش ثابت شده برای کاهش استرس، افزایش مهارت های چند وظیفه ای شما و تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک است.

استفاده از اپلیکیشن کالری شمار بروکلی می‌تواند راهی موثر برای مدیریت وزن و حفظ یک سبک زندگی سالم باشد.

با اندازه‌گیری میزان کالری دریافتی و مصرفی، افراد می‌توانند عادات غذایی و روتین صبحگاهی مناسب خود را بهتر درک کنند و در صورت نیاز محدودیت‌هایی را ایجاد کنند. کالری شمار همچنین می‌تواند بینش ارزشمندی در مورد مواد مغذی غذاها ارائه دهد. با شمارش تعداد کالری ها و همچنین درشت مغذی ها (پروتئین، چربی و کربوهیدرات ها) و ریزمغذی ها (ویتامین ها و مواد معدنی) در رژیم غذایی خود، افراد می‌توانند اطمینان حاصل کنند که تعادل مناسبی از مواد مغذی را برای سلامتی مطلوب دریافت می‌کنند.

مطالعه بیشتر:  رژیم اتکینز

 با بروکلی میزان دقیق کالری مصرفی، ایجاد تعادل در مصرف وعده های غذایی، رسیدن به وزن ایده آل و رژیم غذایی سالم را دریافت کنید.

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها