مضرات مصرف مواد قندی قبل از خواب

مضرات مصرف مواد قندی قبل از خواب سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > تغذیه > مضرات مصرف مواد قندی قبل از خواب

خوردن قند قبل از خواب منجر به افزایش وزن و اختلال در خواب می شود.

بسیاری از مردم از خوردن دسر شیرین بعد از شام لذت می برند.

خطرات کلی قندهای افزوده به خوبی شناخته شده است، اما هنوز ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که خوردن قند قبل از خواب دقیقاً چه تأثیری بر بدن شما (به ویژه در مورد خواب) دارد؟

اگر قبل از خواب خوراکی های قندی بخورید چه اتفاقی می افتد؟

1. باعث التهاب می شود

خوردن قند زیاد به شدت با التهاب مزمن و با تعدادی از شرایط سلامتی مانند بیماری قلبی، چاقی، سرطان و دیابت مرتبط است.

التهاب با آپنه خواب (وضعیتی که در آن راه های هوایی ملتهب تنفس شما را در طول خواب مسدود می کنند) ارتباط دارد.

قند باعث التهاب بافت هایی می شود که دهان و گلو را پوشانده اند و باعث تورم و افزایش تولید مخاط می شود. باعث آبریزش بینی، خروپف و بدتر شدن آپنه خواب می شود و بر تنفس تأثیر می گذارد. خروپف و اختلالات خواب ممکن است بی ضرر به نظر برسند، اما باید آنها را جدی گرفت.

2. بر کیفیت خواب تأثیر می گذارد

بسیاری از مردم فکر می کنند که خوردن قند قبل از خواب آنها را بیدار نگه می دارد و منجر به بیش فعالی می شود، اما شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد این موضوع  واقعا درست است.

قندهای تصفیه‌شده به سرعت سطح قند خون را افزایش می‌دهند، که  باعث احساس هجوم انرژی شده و خوابیدن را سخت میکند.

مطالعه بیشتر:  فواید ویتامین K

خوردن مقدار زیادی قند قبل از خواب باعث می شود که خواب سبک‌تر و کم‌تری با برانگیختگی بیشتر داشته باشید. برانگیختگی یک بیداری یا انتقال از خواب عمیق به خواب سبک تر است. برانگیختگی های مکرر کیفیت خواب را تضعیف می کند و با اختلالات تنفسی مرتبط است.

به طور کلی خوردن قند بیش از حد بر خواب تأثیر می گذارد. شیوه زندگی، رژیم غذایی سرشار از قند با کیفیت و مدت زمان خواب ضعیف مرتبط است.

نکته

بسیاری از نوشیدنی های شیرین شده با قند مانند نوشابه حاوی کافئین هستند که اگر قبل از خواب آن را مصرف کنید، بر خواب شما تأثیر میگذارد.

اگر مشکل خواب دارید، نوشیدنی‌های کافئین‌دار را به ساعات روز (به‌طور ایده‌آل شش ساعت قبل از خواب، طبق بنیاد خواب) محدود کنید.

3. منجر به افزایش وزن می شود

قند اضافی در سلول های چربی ذخیره می شود. زمانی که شما بیدار هستید، بدن شما از آن قند برای انرژی استفاده می کند. اما در شب، زمانی که فعالیت بدنی کمی انجام می‌دهید، مصرف بیش از حد قند  مشکل‌ساز می شود.

وقتی قبل از خواب شکر می خوریم، قند را به درستی متابولیزه نمی کنیم و باعث التهاب می شود. شب هنگام خواب، آن قند را نمی سوزانیم، بنابراین به احتمال زیاد منجر به ذخیره چربی و افزایش وزن می شود.

خوردن غذاهای شیرین در اوایل روز به شما این فرصت را می دهد که قند را متابولیزه کنید، بنابراین از آن برای انرژی استفاده می شود تا اینکه به عنوان چربی ذخیره شود.

نکته

مطالعه بیشتر:  فواید روغن ویتامین E

اگر شکر در هر وعده 10 گرم یا بیشتر باشد، یک غذای پر شکر حساب می شود.

بنابراین، خوردن مواد قندی قبل از خواب چقدر بد است؟

اگر همیشه این کار را انجام دهید، بر سلامتی شما تأثیر می گذارد. همیشه بهتر است که اعتدال را تمرین کنید، و  قبل از خواب از مصرف مواد قندی پرهیز کنید و در ساعات روز که تحرک بیشتری دارید از غذاهای شیرین لذت ببرید.

از آنجایی که قند به عنوان یک عامل التهابی عمل می کند که خواب را مختل می کند، بهتر است تا حد امکان از مصرف آن نزدیک به زمان خواب اجتناب کنید. به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می شود 2 تا 3 ساعت قبل از خواب شکر مصرف نکنید تا هضم مناسب انجام شود. مصرف یک میان وعده شیرین گهگاهی در شب احتمالاً چیزی نیست که نگران آن باشید.

کاهش قندهای اضافه شده در رژیم غذایی، حتی به مقدار کم، برای سلامتی و خواب شما معجزه میکند. حداکثر 6 تا 9 قاشق غذاخوری قند اضافه شده در روز را هدف قرار دهید.

بروکلی یک مشاور روزمره و معتبر، خوانندگان را با نکات تغذیه ای و کالری شمار سریع و سالم همراه با پشتیبانی متخصص توانمند می سازد تا انتخاب روشنگری در مورد غذا، تغذیه، سلامتی و سبک زندگی درست داشته باشند.

اپلیکیشن کالری‌شمار بروکلی

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها