فواید روغن ویتامین E

فواید روغن ویتامین E سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > سلامتی > فواید روغن ویتامین E

ویتامین E یک ویتامین واحد نیست، بلکه گروهی از ویتامین های محلول در چربی با اثرات آنتی اکسیدانی است.

روغن ویتامین E از ویتامین E مشتق شده است و می توان آن را مستقیماً روی پوست استفاده یا به لوسیون ها، کرم ها و ژل ها اضافه کرد. برای خرید در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی و آنلاین موجود است. بسیاری از طرفداران روغن ویتامین E می گویند که از فواید روغن ویتامین E این است که یک آنتی اکسیدان قوی است، اما تحقیقات در مورد فواید آن متفاوت است.

خواص روغن ویتامین ای برای پوست

فواید روغن ویتامین E

روغن ویتامین E به صورت موضعی روی پوست استفاده می شود.

خواص روغن ویتامین ای برای پوست با مکمل های ویتامین E فرق دارد چون روغن آن مستقیماً روی پوست اعمال می شود. غلظت روغن برای هر تولیدکننده متفاوت است و برخی از کاربران فقط کپسول های ویتامین E را باز کرده و محتویات آن را روی پوست خود مالش می دهند.

خواص روغن ویتامین ای برای پوست باعث شده که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست استفاده شود. به خصوص محصولاتی که ادعا می کنند مزایای ضد پیری دارند.

از فواید روغن ویتامین E جلوگیری از بیماری های عروقی و قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن، ارتقا سلامت چشم و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. با این حال، تحقیقات در مورد فواید روغن ویتامین E متفاوت است و مکمل ویتامین E برای همه مناسب نیست.

فواید روغن ویتامین E در درجه اول جنبه آرایشی و پشتیبانی علمی محدودی دارد. قبل از استفاده از روغن ویتامین E، با پزشک یا متخصص مراقبت از پوست خود در مورد خواص روغن ویتامین ای برای پوست مشورت کنید.

10 مورد از فواید روغن ویتامین E

فواید روغن ویتامین E دو ویژگی کلیدی دارد: خاصیت آنتی اکسیدانی آن که با التهاب مبارزه می کند و خاصیت مرطوب کنندگی آن.

مطالعه بیشتر:  7 نکته اهمیت نوشیدن آب هنگام پیاده روی در هوای گرم

برخی از فواید روغن ویتامین E عبارتند از:

  1. مرطوب کننده پوست

ویتامین E در بسیاری از مرطوب‌کننده‌ها یافت می‌شود و به عنوان یک مرطوب‌کننده برای درمان پوست خشک و پوسته‌پوسته شده استفاده میشود.

  • بهبود زخم

مکمل های ویتامین E باعث بهبود زخم می شوند.

  • پیشگیری از سرطان پوست
  • کاهش خارش پوست

ویتامین E به کاهش خارش پوست و اگزما کمک می کند. از آنجایی که پوست را مرطوب می کند، ممکن است موقتاً خارش ناشی از خشکی پوست را تسکین دهد.

  • اگزما

از فواید روغن ویتامین E این است که خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن مرتبط با اگزما یا درماتیت آتوپیک را کاهش می دهد.

  • جلوگیری یا به حداقل رساندن ظاهر اسکار

پوستی که به خوبی مرطوب شده باشد، کمتر دچار زخم می‌شود. بنابراین برای افرادی که واکنش آلرژیک به ویتامین E ندارند، استفاده از آن به عنوان یک مرطوب کننده در حین بهبود زخم ممکن است فوایدی داشته باشد.

  • پیشگیری یا درمان خطوط ریز و چین و چروک

پوست خشک بیشتر از پوست مرطوب شده، چروک به نظر می رسد. فواید روغن ویتامین E به پوست کمک می کند جوان تر و با چین و چروک کمتر به نظر برسد.

  • پیشگیری از آفتاب سوختگی

ویتامین E به کاهش خطر آفتاب سوختگی کمک می کند.

از آنجایی که روغن ویتامین E پوست های خشک و پوسته پوسته شده را مرطوب می کند، به تسکین سوزش و خارش ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کند.

با این حال، استفاده از کرم ضد آفتاب و اجتناب از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید بهترین کار برای محافظت از پوست است.

  1. بهبود سلامت ناخن

مکمل ویتامین E از سندرم ناخن زرد که باعث پوسته شدن، ترک خوردن و زرد شدن ناخن ها می شود، جلوگیری می کند.

فواید روغن ویتامین E همچنین با جلوگیری از ترک خوردگی و خشکی پوست اطراف بستر ناخن، سلامت ناخن ها را نیز تقویت می کند.

مطالعه بیشتر:  9 میان وعده برای دیابت نوع 2

خطرات و ملاحظات

بزرگترین خطر مرتبط با مصرف ویتامین E یک واکنش آلرژیک است. ویتامین E پوست را تحریک و مشکلات پوستی را بدتر می کند. افرادی که سابقه واکنش های آلرژیک دارند باید از مصرف ویتامین E خودداری کنند یا ابتدا روی ناحیه کوچکی از پوست آزمایش انجام دهند.

بسیاری از محصولات ویتامین E حاوی مواد اضافی نیز هستند. مهم است که برچسب را بخوانید و در صورت عدم اطمینان در مورد ایمنی محصول با پزشک مشورت کنید.

نحوه استفاده از ویتامین E

روغن ویتامین E و محصولات حاوی آن را می توان به صورت آنلاین و در فروشگاه ها خریداری کرد.

قبل از استفاده از روغن ویتامین E، آزمایش پچ انجام دهید. مقداری از روغن را روی ناحیه‌ای که زیاد قابل مشاهده نیست، مانند پشت زانو یا پشت گوش بمالید. 24-48 ساعت صبر کنید. اگر هیچ واکنشی ایجاد نشد، احتمالاً استفاده از آن بی خطر است.

در صورت استفاده از ویتامین E روی زخم، آزمایش پچ انجام دهید. ابتدا روی قسمت کوچکی از زخم بمالید و 24 تا 48 ساعت صبر کنید.

با غلظت کم روغن ویتامین E شروع کنید و یک لایه نازک روی ناحیه آسیب دیده بمالید. در طی چند روز، مقدار را به تدریج افزایش دهید تا به سطوح توصیه شده در بسته برسید. برچسب را با دقت بخوانید و از مصرف بیشتر از دوز توصیه شده خودداری کنید.

برای مزایای بیشتر، سعی کنید چند قطره روغن ویتامین E را به یک کرم مرطوب کننده غلیظ اضافه کنید. این کار مزایای مرطوب کنندگی کرم را افزایش می دهد و به از بین بردن هرگونه تحریک احتمالی کمک می کند.

با بروکلی میزان دقیق کالری مصرفی، ایجاد تعادل در مصرف وعده های غذایی، رسیدن به وزن ایده آل و رژیم غذایی سالم را دریافت کنید.

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها