سوپرغذاها

سوپرغذاها سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال

سوپر غذاها معمولاً غذاهایی هستند که مواد مغذی زیادی دارند. شامل مقادیر زیادی از:

  • ویتامین ها
  • مواد معدنی
  • آنتی اکسیدان ها
  • فیبر
  • چربی های سالم
  • فیتونوترینت ها

سوپر غذاها برای سلامتی شما مفید و غذاهای “کامل” یا “واقعی” هستند. یعنی آنها به شکل اصلی خود هستند و پردازش نمی شوند. لیست خاصی از سوپر غذاها وجود ندارد و هیچ معیار استانداردی نیست که تعریف کند سوپر غذا چیست. دانشمندان و متخصصان تغذیه از این اصطلاح استفاده نمی کنند. این اصطلاحی است که بیشتر توسط بازاریابان برای فروش محصولات خود استفاده می شود.

مردم فکر می کنند با خوردن سوپر غذاها سالم می مانند. اکثر غذاهایی که “سوپر” در نظر گرفته می شوند بسیار سالم هستند. اما بهترین راه برای خوردن آنها این است که آنها را به بخشی از یک رژیم غذایی سالم تبدیل کنیم. این رژیم غذایی متعادل از نظر پروتئین بدون چربی، غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، لبنیات کم چرب و چربی های سالم است.

مسیر بهبود سلامت

کلید یک رژیم غذایی سالم، خوردن طیف وسیعی از غذاهای غنی از مواد مغذی در مقادیر مناسب است. لیست های زیادی از سوپر غذاها را در مجلات یا اینترنت پیدا خواهید کرد. بسیاری از اوقات، آنها برای کمک به قسمت خاصی از بدن شما با هم گروه می شوند. که شامل مغز، پوست یا روده شما می شود. اما مجبور نیستید غذاهای خاصی را برای نواحی خاصی از بدن بخورید. یک رژیم غذایی سالم به طور کلی از همه چیز مراقبت می کند.

موارد زیر غذاهای رایج در لیست سوپرغذاها هستند. اینها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا در مسیر درست خوردن باشید

انواع توت ها

 پر از ویتامین ها، فیبر محلول و مواد مغذی گیاهی هستند و فواید زیادی دارند. زغال اخته ابر غذای محبوبی است، اما توت فرنگی و کرن بری نیز بسیار سالم هستند. آنها را در طول روز میل کنید یا مقداری روی بلغور جو دوسر صبحگاهی خود قرار دهید.

لوبیا

این ها منابع خوبی از پروتئین و فیبر کم چرب، به علاوه ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آنها را در سالاد، پاستا یا به عنوان جایگزینی برای گوشت در برخی غذاها امتحان کنید.

مطالعه بیشتر:  کاهش وزن سریع و ایمن

غذاهای تخمیر شده

 ماست پادشاه این دسته است، اما غذاهای دیگر مورد توجه قرار می گیرند. کلم ترش، به طور خاص، به عنوان یک ابر غذای محبوب تبلیغ می شود. غذاهای تخمیر شده راهی آسان برای افزودن باکتری های مفید به بدن شما هستند. انجام این کار باعث ارتقای سلامت روده می شود. ماست کم چرب یا بدون چربی کلسیم، ویتامین D و پروتئین زیادی را فراهم می کند. ماست یونانی غلیظ تر و پروتئین بیشتر و قند کمتری نسبت به ماست معمولی دارد. برای یک میان وعده سالم، ماست معمولی یا یونانی شیرین نشده با انواع توت ها بخورید. شما همچنین می توانید ماست را جایگزین خامه ترش یا سایر چربی ها در دستور العمل ها کنید.

کلم پیچ

 

کلم پیچ در فهرست غذاهای فوق العاده محبوب و سرشار از ویتامین های A، C و K است. همچنین دارای فیبر، کلسیم و سایر مواد معدنی است. یک افزودنی عالی برای هر وعده غذایی برای یک مشت مواد مغذی است. سایر سبزیجات چلیپایی سبز نیز مناسب هستند. اینها عبارتند از چغندر سوئیسی، کولارد، سبزی خردل، اسفناج، کلم و کلم بروکلی.

سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی یا کدو تنبل

هر یک از اینها منابع عالی فیبر، ویتامین A و سایر مواد معدنی هستند. آنها کالری کمی دارند و به طور طبیعی کمی شیرین تر از سایر سبزیجات هستند. بنابراین، لازم نیست کره، شکر یا نمک زیادی به آنها اضافه کنید.

سالمون

 این ماهی چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. به نظر می رسد که اینها خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهند. ماهی های چرب دیگری که فواید مشابهی دارند عبارتند از ماهی تن، ساردین و ماهی خال مخالی. سعی کنید حداقل دو بار در هفته ماهی بخورید تا سالم بمانید.

سویا

سویا سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و چربی سالم است. یک جایگزین خوب برای سایر پروتئین های پرچرب در رژیم غذایی شما است. برای بالا بردن ارزش غذایی خود، توفو را جایگزین مرغ یا شیر سویا به جای شیر گاو کنید.

مطالعه بیشتر:  5 مورد از فواید شگفت انگیز یوگای داغ

غلات کامل

این غلات در طول فرآوری سبوس و جوانه خود(جایی که مواد مغذی در آن است) را از بین نمی برند. حاوی مقدار زیادی فیبر و کربوهیدرات های پیچیده هستند که بدن شما از آنها برای سوخت استفاده می کند. یکی از غلات سبوس دار محبوب در فهرست غذاهای فوق العاده، کینوا است. در واقع یک دانه نیست، اما مانند آن می پزد. این منبع عالی از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. در آشپزی آن را با برنج عوض کنید.

مواردی که باید در نظر گرفت

فقط به این دلیل که یک غذا سالم یا یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شود، به این معنی نیست که می توانید مقدار زیادی از آن بخورید. شما همچنان می توانید با خوردن بیش از حد غذاهای سالم وزن اضافه کنید. نکته کلیدی این است که همه چیز را در حد اعتدال بخورید. اما باید در مورد برخی غذاها دقت بیشتری داشته باشید. موارد زیر اغلب به عنوان سوپر غذاها در نظر گرفته می شوند. اما چربی یا کالری اضافی دارند که باید مراقب آنها باشید.

شکلات تلخ

شکلات تیره (نه شیری) سرشار از فلاونوئیدها (گروهی از مواد مغذی گیاهی) است. اما چربی و کالری بالایی نیز دارد. فقط یک یا دو مربع تمام چیزی است که نیاز دارید.

آووکادو

این یک منبع عالی از چربی سالم، اما با کالری همراه است.

آجیل و دانه‌ها

 اگر در حد متعادل مصرف شوند، منابع خوبی از پروتئین و چربی‌های سالم هستند. بادام بدون نمک، گردو و پسته انتخاب های خوبی هستند.

سوالاتی که باید از پزشک خود بپرسید

  • بهترین غذاهایی که باید بخورم چیست؟
  • آیا می توانم تا آنجایی که می خواهم سوپر غذاها را بخورم؟
  • اندازه سِرو سالم چقدر است؟

با بروکلی میزان دقیق کالری مصرفی، ایجاد تعادل در مصرف وعده های غذایی، رسیدن به وزن ایده آل و رژیم غذایی سالم را دریافت کنید.

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها