سالم ترین آجیل برای کاهش وزن

سالم ترین آجیل برای کاهش وزن سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > سلامتی > سالم ترین آجیل برای کاهش وزن

آجیل‌ها چربی و کالری بالایی دارند، به طور مثال یک مشت آجیل شما را تا شام سیر نگه می دارد، و چند مشت دیگر اشتهای شما را به کلی از بین می برد.

و اگرچه آجیل به خودی خود یک انتخاب سالم است، اما زمانی که با چاشنی ها یا مخلوط های شیرین یا نمکی همراه شود، برای هر رژیم غذایی مضر می شوند.

در این مقاله، درباره سالم ترین آجیل برای کاهش وزن و سالم ترین و بهترین آجیل ها برای سلامتی و مقوی ترین آجیل ها صحبت خواهیم کرد.

سالم ترین آجیل برای کاهش وزن: بادام، بادام هندی، پسته

سالم ترین آجیل برای کاهش وزن

همه آجیل ها از نظر کالری در هر گرم تقریباً برابر هستند.

ترکیب اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین و فیبر آنها به شما کمک می کند احساس سیری و اشتهای خود را سرکوب کنید.

کم کالری ترین و مقوی ترین آجیل ها در هر گرم عبارتند از:

  • بادام (24 دانه، 164 کالری، 6 گرم پروتئین، 14 گرم چربی)
  • بادام هندی (18 دانه، 163 کالری، 5 گرم پروتئین، 14 گرم چربی)
  • پسته (47 دانه، 161 کالری، 6 گرم پروتئین، 13 گرم چربی)

سالم ترین و بهترین آجیل ها برای بدن و قلب: گردو

در حالی که تمام آجیل ها حاوی چربی های تک غیراشباع سالم برای قلب هستند، گردو دارای مقادیر بالایی از آلفا لینولئیک اسید (ALA) اسید چرب امگا 3 موجود در گیاهان و برای قلب مفید است.

ALA تأثیر زیادی بر سلامت قلب و عروق دارد و گردو با نرخ کمتر بیماری قلبی و سکته مرتبط است.

بهترین آجیل برای سلامتی مغز: بادام زمینی

بادام زمینی از نظر فنی حبوبات است، اما به طور کلی به عنوان آجیل شناخته می شود، حاوی فولات بالایی است، یک ماده معدنی ضروری برای رشد مغز که از زوال شناختی محافظت می کند.

مطالعه بیشتر:  کاهش وزن سریع و ایمن

بادام زمینی برای گیاهخواران، که می توانند فولات کم مصرف کنند، و زنان باردار که برای محافظت از نوزادان متولد نشده خود در برابر نقص های مادرزادی به فولات نیاز دارند، بهترین انتخاب است.

مانند اکثر آجیل های دیگر، بادام زمینی نیز سرشار از چربی های سالم تقویت کننده مغز و همچنین ویتامین E است.

بهترین آجیل برای سلامتی مردان: آجیل برزیلی، گردو

آجیل برزیلی خامه ای سرشار از سلنیوم است، ماده معدنی که از سرطان پروستات و سایر بیماری ها محافظت می کند.

مصرف بیش از حد سلنیوم باعث اسهال، حالت تهوع، مشکلات ناخن و مو و مشکلات سیستم عصبی می شود پس این آجیل را کم مصرف کنید.

سالم ترین و بهترین آجیل برای بدن و پیشگیری از بیماری: بادام ها

بادام نسبتاً کالری کم و کلسیم بیشتری نسبت به سایر آجیل ها دارد، که آن را به یک غذای عالی برای سلامت کلی تبدیل می کند. علاوه بر این، آنها سرشار از فیبر و ویتامین E هستند، آنتی اکسیدانی که به مبارزه با التهاب خطرناک و احتمالاً شرایط سلامتی مانند سرطان ریه و زوال شناختی مرتبط با افزایش سن کمک می کند.

از آنجایی که آجیل ها کالری بسیار بالایی دارند (و بسیار خوشمزه هستند)، مهم است که هنگام خوردن آن ها به عنوان میان وعده، کنترل مقدار مصرف را تمرین کنید.

مقوی ترین آجیل ها

هنگام انتخاب کره آجیل، به دنبال مواردی با کمترین مواد ممکن باشید: فقط آجیل (و نمک، در صورت تمایل).

به عنوان مثال، کره بادام زمینی ارگانیک حاوی 100٪ بادام زمینی بو داده خشک است و در هر 2 قاشق غذاخوری 190 کالری، 17 گرم چربی و 8 گرم پروتئین دارد. (همچنین کره بادام هندی خامه ای و کره بادام حاوی مقداری روغن طبیعی کانولا هستند.)

کره بادام زمینی طبیعی را در یخچال نگهداری کنید تا از گندیدگی و جدا شدن روغن آن جلوگیری کنید.

چند ترکیب عالی مقوی ترین آجیل ها و کربوهیدارت

اکنون می دانید که سالم ترین و بهترین آجیل ها برای بدن کدام هستند، اما برای به دست آوردن بیشترین فواید سلامتی، توجه به نحوه مصرف آنها نیز مهم است.

«آجیل همراه با خوردن کربوهیدرات‌هایی مانند میوه یا آبمیوه بسیار عالی است، زیرا به کند کردن هضم و تجزیه قند کمک می‌کند.»

بهترین روش مصرف آجیل برای سلامتی

  • آنها را روی سالاد بریزید
  • آنها را به ماست کم چرب یا بدون چربی اضافه کنید
  • کره آجیل را روی برش های سیب یا گلابی بمالید
مطالعه بیشتر:  12 مورد از بهترین تمرینات برای کاهش وزن با ورزش

سالم ترین آجیل برای کاهش وزن: یک کیسه مختلط!

بنابراین به طور کلی سالم ترین آجیل برای کاهش وزن کدام است؟ خوشبختانه، ما مجبور نیستیم فقط یکی را انتخاب کنیم. آجیل مخلوط، به طور ایده آل خام و بدون نمک، بهترین نوع مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها را فراهم می کند.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی انواعی از مقوی ترین آجیل ها و سالم ترین و بهترین آجیل ها برای بدن پرداختیم. به طور کلی همه ی آجیل ها برای بدن مناسب هستند و هرکدام مواد مغذی خاصی دارند. مصرف آجیل مخلوط باعث می شود که ویتامین همه ی آجیل ها را بگیرید. البته در مصرف آجیل نباید زیاده روی کنید.

چرا باید کالری شماری کنیم؟

مثل این عادت که هر چند وقت یه بار روی وزنه میرید و خودتون رو وزن می کنین، کالری شماری بهتون کمک میکنه که بررسی کنین چه مقدار و چه نوع غذاهایی رو هر روز مصرف می کنید. کالری شماری یک نوع از نظارت به روی خودتون هست که برای موفق شدن در پروسه کاهش وزن بسیار مهمه!

چطور از بروکلی استفاده کنم؟

در بخش داشبورد می تونین تمام اطلاعات مربوط به وزن فعلی، وزن هدف و میزان کالری محاسبه شده توسط بروکلی برای رسیدن به این وزن رو ببینید. با ثبت کردن هر یک از وعده های روزانه مثل صبحانه، ناهار، شام و میان وعده میزان کالری آن ها توسط بروکلی برای شما مشخص میشه و از کالری دریافتی روزانه کم میشه. اگر در طول روز فعالیتی داشته باشین، میزان کالری مصرف شده به میزان کالری دریافتی اضافه میشه و می تونین وعده های بیشتری داشته باشین! یادتون نره در طول روز آب بنوشید و در بروکلی ثبت کنین!

بروکلی یک مشاور روزمره و معتبر، خوانندگان را با نکات تغذیه ای و کالری شمار سریع و سالم همراه با پشتیبانی متخصص توانمند می سازد تا انتخاب روشنگری در مورد غذا، تغذیه، سلامتی و سبک زندگی درست داشته باشند. با بروکلی میزان دقیق کالری مصرفی، ایجاد تعادل در مصرف وعده های غذایی، رسیدن به وزن ایده آل و رژیم غذایی سالم را دریافت کنید.

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها