3 دانستنی ویتامین C

3 دانستنی ویتامین C سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > سلامتی > 3 دانستنی ویتامین C

خواص ویتامین سی از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند، اما این تنها دلیل برای مصرف ویتامین C نیست. ویتامین C در کل بدن از جمله پوست، مغز، قلب و غیره نقش دارد. در اینجا، چند دانستی ویتامین C برای شما آورده شده است.

دانستنی ویتامین C و خواص ویتامین سی

1.ویتامین C از سلامت مغز حمایت می‌کند.

ویتامین C در غلظت‌های فوق العاده بالا در مغز یافت می‌شود. نقش ویتامین سی به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل و از استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند که ممکن است بر عملکرد شناختی و حافظه تأثیر بگذارد.

یکی از عملکردهای ضروری مغز که خواص ویتامین سی از آن حمایت می‌کند، سطح تمرکز شماست. خواص ویتامین سی انگیزه کاری و تمرکز و توجه را افزایش می‌دهد و به عملکرد بهتر در کارهای شناختی که نیاز به انرژی پایدار دارند کمک می‌کند.

سطوح بالاتر ویتامین C با وضعیت روانی شادتر مرتبط است. افرادی که دارای بالاترین غلظت ویتامین سی در پلاسما (یعنی سطوح خونی) هستند، خلق و خوی بهتری دارند. ویتامین سی کافی، با غم و اندوه، عصبانیت و سردرگمی رابطه معکوس دارد.

دانستنی ویتامین C

2.ویتامین سی از سلامت قلب حمایت می‌کند.

مکمل‌های ویتامین سی در حفظ فشار خون سالم نقش دارند. این به این دلیل است که ویتامین سی برای تولید کلاژن مورد نیاز است و این پروتئین بافت‌های همبند قلب و کل بدن را می‌سازد.

باور کنید یا نه، مکمل‌های ویتامین سی فواید بسیار خوشحال‌کننده‌تری دارند که اگر کنجکاو هستید، می‌توانید چند مورد از آنها را اینجا بیابید.

3.ویتامین سی از تولید کلاژن حمایت می‌کند.

ویتامین سی نقش اساسی در تولید کلاژن در بدن ایفا می‌کند، که بلوک سازنده پروتئین پوست است. و سطوح پایین ویتامین سی در طول زمان باعث می‌شود پوستتان بیش از حد معمول چین و چروک داشته باشد و خشک و کدر به نظر برسد.

مطالعه بیشتر:  7 مورد از فواید کاهش استرس در زنان

پوست شما بزرگترین اندام شما است، مزایای زیادی برای حفظ سطح کلاژن سالم برای کل بدن، برای ساختار و عملکرد بهینه عضلات، مفاصل، استخوان‌ها، رگ‌های خونی، روده، چشم‌ها و غیره وجود دارد.

تولید کلاژن تنها یکی از فواید پوستی دوست داشتنی مکمل ویتامین سی است.

در پایان

حمایت از سیستم ایمنی بدن مطمئناً یکی از مزایای اصلی مصرف مکمل‌های ویتامین سی است. با این حال، این تنها مزیت قابل توجه برای حفظ سطوح مناسب ویتامین سی نیست. ویتامین سی همچنین به سلامت قلب، مغز و پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، بدن شما ویتامین سی خود را تولید نمی‌کند، بنابراین باید حواس‌تان باشد که آن را هر روز از طریق غذا و مکمل‌های خود مصرف کنید تا از فواید زیاد این ویتامین بهره مند شوید.

اگر باردار، در دوران شیردهی یا مصرف دارو هستید، قبل از شروع روتین مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کنید. همیشه وقتی که می‌خواهید مکمل‌هایی را مصرف کنید، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

به کمک برای ایجاد یک برنامه غذایی سالم نیاز دارید؟ کارشناسان تغذیه ما در عضویت حرفه‌ای آماده هستند تا به شما کمک کنند تا تغییراتی را برای بهبود زندگی خود ایجاد کنید.

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها