بهترین غذا برای تناسب اندام

بهترین غذا برای تناسب اندام سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > سلامتی > بهترین غذا برای تناسب اندام

برای رسیدن رژیم غذایی برای تناسب اندام تلاش می‌کنید؟ این 10 غذای عالی که در ادامه می‌بینید چند نمونه از بهترین غذا برای تناسب اندام هستند که به بدن شما کمک می‌کند تا از تمرینات خود بیشترین بهره را ببرید و به ریکاوری بدن کمک کنید. دفعه بعد که در سوپرمارکت هستید، یادتون نره که این مواد اولیه را تهیه کنید …

شیر: بهترین غذا برای تناسب اندام

بهترین غذا برای تناسب اندام

آب هیدراته، پروتئین شفابخش عضلات، قند سوخت‌رسان و کلسیم سالم برای استخوان موجود در هر لیوان شیر برای افرادی که سطح تمرینات خود را بالاتر می‌برند عالی است. یک لیوان شیر گرم هنگام خواب به دلیل پروتئین های کازئین دیر هضم و افزایش سروتونین و ملاتونین خواب آور موجود در شیر به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر به خواب بروید. 

شیر کاکائو نوشیدنی مورد علاقه ورزشکاران استقامتی است. به نظر ناسالم است اما برای رژیم غذایی برای تناسب اندام بسیار عالی است زیرا حاوی دو ماده ضروری است که بعد از تمرین به آن نیاز دارید: کربوهیدرات برای دادن انرژی و پروتئین برای ترمیم عضلات. یک میلک شیک میوه ای خانگی یا اسموتی میوه نیز همین فایده را دارد.

میوه خشک: تغذیه و تناسب اندام

میوه‌های خشک‌شده (مانند زردآلو، کشمش و انبه) سرشار از قندهای طبیعی و منبع غنی از کربوهیدرات‌ها هستند که باعث افزایش انرژی می‌شوند. همچنین هر یک عدد میوه خشک مقداری فیبر، پتاسیم، مواد شیمیایی گیاهی سالم، ویتامین و مواد معدنی را داراست. میوه‌های خشک یک جایگزین طبیعی عالی برای انرژی هستند زیرا حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات با GI بالا هستند تا به شما انرژی بدهند.

بروکلی

کلم بروکلی، کلم پیچ، اسفناج و کلم سبز از مغذی‌ترین غذاهایی هستند که در رژیم غذایی برای تناسب اندام پیدا می کنید. با آنتی اکسیدان های از بین برنده رادیکال های آزاد، فیبرهای تقویت کننده هضم، به علاوه ارتشی کامل از ویتامین ها و مواد معدنی، همچنین منبع خوبی از فولات (یک اسید فولیک طبیعی) هستند که برای سلامت قلب و برای زنانی که امیدوارند باردار شوند، مفید است.

وقتی صحبت از کلسیم استخوان ساز می شود، غذاهای گیاهی مانند کلم بروکلی و کلم پیچ دوز مناسبی از کلسیم را ارائه می دهند و جایگزین خوبی برای محصولات لبنی هستند. سطح پایین کلسیم شما را در برابر شکستگی‌های استرسی آسیب پذیرتر می‌کند، به خصوص اگر ورزش‌های استقامتی انجام می‌دهید، بنابراین مطمئن شوید که کلسیم کافی در رژیم غذایی برای تناسب اندام دریافت می کنید.

مطالعه بیشتر:  12 غذاهای غنی از منیزیم

سیب زمینی

سیب زمینی بهترین غذا برای تناسب اندام است،منبع غنی از ویتامین A، آهن، فیبر و ویتامین C. سیب زمینی مکمل خوبی برای رژیم غذایی برای تناسب اندام حاوی کربوهیدرات است. همچنین دارای پتاسیم بالاست که به جلوگیری از گرفتگی عضلات در حین ورزش کمک کند.

گوجه فرنگی

گوجه‌فرنگی علاوه بر ویتامین C، حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن است که به میوه‌ها رنگ قرمز رنگ دلپذیری می‌دهد. چند سالی است که لیکوپن به عنوان یک ماده مغذی قدرتمند برای جلوگیری از سرطان پروستات در مردان خبرساز شده است.

گوجه فرنگی به اهداف کاهش وزن نیز کمک می‌کند: این میوه با هورمون های کاهش وزن طبیعی در بدن مانند لپتین، نوعی پروتئین که به تنظیم میزان متابولیسم و اشتها کمک می کند، مرتبط است.

موز: بهترین غذا برای تناسب اندام

موز بهترین غذا برای تناسب اندام است: میوه‌ای نرم برای جویدن و سرشار از مواد مغذی. انرژی موز نسبت به سایر میوه ها کمی بالاتر است، اما کالری آن عمدتاً از کربوهیدرات تامین می شود، که برای سوخت‌گیری قبل، حین یا بعد از تمرین عالیست. همچنین مملو از پتاسیم است که به رفع گرفتگی عضلات در حین ورزش کمک کند.

بادام زمینی

همه مغزها مملو از ویتامین، مواد معدنی و فیبر هستند، اما بادام زمینی یکی از معدود منابع خوب سلنیوم است، یک ماده معدنی و ریزمغذی که به حفظ سیستم ایمنی سالم کمک می‌کند و از بدن در برابر بیماری‌های قلبی و سرطان محافظت می‌کند. چربی‌های «خوب» مفید برای قلب موجود در بادام زمینی به کاهش سطح کلسترول بد کمک می کند، اما مراقب باشید! اگر مقدار زیادی بخورید، کالری بالایی دارد!

افزایش سطح ورزش و فعالیت می‌تواند شما را بیشتر گرسنه کند، بنابراین مهم است که میان وعده‌هایی را انتخاب کنید که دارای مواد مغذی هستند و درد گرسنگی را مهار می‌کنند. بادام زمینی به مراتب بهتر از سایر خوراکی‌ها شما را سیر می‌کند، بنابراین انتخاب عاقلانه‌ای برای میان وعده‌ ساعت 4 بعد از ظهر است.

انواع توت

توت ها اغلب نسبت به سایر میوه ها کالری کمتری دارند. مانند میوه های خشک، میوه های تازه نیز برای خوردن در حین و بعد از ورزش مفید هستند، زیرا حاوی قندهای حاوی کربوهیدرات با GI بالا هستند که به سرعت انرژی را به عضلات می رساند.

ماهی

ماهی قزل آلا منبع خوبی از امگا 3 است، یک اسید چرب که قلب شما را سالم نگه می‌دارد و اثرات کاهش حافظه را کاهش می‌دهد. برای وعده غذایی مناسب بعد از ورزش پروتئین را انتخاب کنید. پروتئین ماهیچه‌ها را بازسازی و ترمیم می‌کند، بنابراین ماده مغذی برای سوخت‌گیری بعد از تمرین است. ماهی قزل آلا پر از پروتئین، تخم مرغ و گوشت بدون چربی انتخابی عالی برای بهترین غذا برای تناسب اندام است.

مطالعه بیشتر:  چای کامبوچا چیست؟

کاکائو

کاکائو بهترین غذا برای تناسب اندام و به ویژه بسیار مغذی است، سرشار از منیزیم، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است. می‌توانید آن را روی ماست یا میوه بپاشید یا به گرانولا اضافه کنید. اگر دلتان یک وعده شیرین می‌خواهد، شکلات تلخ را به جای کیک یا سایر غذاهای پر کالری انتخاب کنید تا از تمام مزایای تغذیه ای کاکائو با شکر افزوده کمتری بهره ببرید. هر چه میزان کاکائو بیشتر باشد بهتر است.

در رژیم غذایی برای تناسب اندام باید بدانید کالری، پروتئین، کربوهیدرات، چربی، ویتامین، مواد معدنی و سایر موارد مغذی که استفاده می‌کنید چقدر انرژی دارند. می توانید در کالري شمار بروکلی اطلاعاتی در مورد میزان انرژی یا کالری غذا به دست آورید و آنها را با هم مقایسه کنید.

اپلیکیشن کالری شمار بروکلی همچنین به شما امکان می دهد وزن ایده آل بدن و کالری دریافتی روزانه را محاسبه کنید. با افزایش یا کاهش کالری غذایی که نرم افزار برای شما تعیین می کند می توانید به اهداف تغذیه و تناسب اندام خود برسید.

اپلیکیشن بروکلی فقط یک کالری شمار نیست. بروکلی یک برنامه قدرتمند رژیم غذایی برای تناسب اندام است که عادات غذایی و فعالیت‌ها را ردیابی می‌کند. و با لیست گسترده از بیش از 1 میلیون غذای تأیید شده، می‌توانید به راحتی وعده‌های غذایی خود را ثبت کنید و اطلاعات دقیقی از کالری، چربی و سایر مواد مغذی که مصرف می‌کنید به دست آورید.

کالری شمار بروکلی دقیق ترین و جامع ترین برنامه در ایران است. برخلاف سایر برنامه‌های موجود، داده‌های تغذیه‌ای ما از منابع تأیید شده و دقیق تهیه می‌شوند. هدف ما ارائه یک راه حل کامل و جامع است. ما می‌توانیم اهداف را برای هر ماده غذایی برای هر فرد تنظیم و گزارش‌هایی را به صورت نمودار نشان دهیم. بروکلی در نسخه‌های کالری شمار ایفون و کالری شمار اندروید منتشر شده است و می‌توان آن را برنامه کالری شمار رایگان برای ایفون دانست، شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

بروکلی یک مشاور روزمره و معتبر، خوانندگان را با نکات تغذیه ای و کالری شمارهای سریع و سالم همراه با پشتیبانی متخصص توانمند می سازد تا انتخاب روشنگری در مورد غذا، تغذیه، سلامتی و سبک زندگی درست داشته باشند. با بروکلی میزان دقیق کالری مصرفی، ایجاد تعادل در مصرف وعده های غذایی، رسیدن به وزن ایده آل و رژیم غذایی سالم را دریافت کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها