کنترل سهم غذایی و کاهش وزن

کنترل سهم غذایی و کاهش وزن سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > سلامتی > کنترل سهم غذایی و کاهش وزن

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، احتمالاً به شما می‌گویند: «کنترل سهم غذایی و کاهش وزن با یکدیگر مرتبطند».

در اینجا یک نکته وجود دارد: کنترل سهم، یک رویکرد عملی برای غذا خوردن است که بر اندازه سهم های غذای سالم تمرکز دارد. (که با خود غذا متفاوت است). ایده این است که هیچ غذایی کاملاً ممنوع نیست، اما همه چیز را می توان و باید در حد اعتدال خورد.

خیلی ساده به نظر می رسد اما چند نکته وجود دارد که باید قبل از بدانید. در اینجا، همه چیزهایی را که باید در مورد شروع یک رژیم غذایی کنترل سهم بدانید، از مزایای علمی گرفته تا ابزارها و ترفندهای متخصصان آورده‌ایم.

کنترل سهم چیست؟

کنترل وعده غذایی یک روش عملی برای غذا خوردن است که به کاهش وزن کمک می‌کند و باعث می‌شود غذای سالم تری بخورید. این روش به جای شمارش کالری یا پرهیز از مصرف درشت مغذی‌های خاص، تمرکزش بر یادگیری این است که سهم های غذای سالم چگونه اندازه‌گیری می‌شود و چگونه به آن پایبند باشید.

کنترل سهم غذایی و کاهش وزن

یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای بزرگسالانی که به ۲۰۰۰ کالری روزانه نیاز دارند، شامل مقادیر زیر از هر گروه غذایی می‌باشد:

  • سبزیجات: 2 1/2 فنجان
  • میوه: 2 فنجان
  • غلات: 170 گرم
  • لبنیات: 3 فنجان
  • پروتئین: 150 گرم
  • روغن ها: 27 گرم

چه چیزی درباره کنترل سهم غذایی و کاهش وزن عالی است؟

کنترل سهم به شما کمک می‌کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را بدون محدودیت یا زیاده‌روی به دست آورید. که این روزها به راحتی انجام می‌شود. و به شما کمک می کند تا با دقت بیشتری میزان غذایی را که در هر وعده غذایی مصرف می کنید، تعیین کنید، که نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه بر سایر بخش های سلامتی شما نیز تأثیر مثبت می‌گذارد.

مطالعه بیشتر:  رژیم اتکینز

سهم‌ های غذای سالم چه شکلی هستند؟

دانستن اینکه به ۲ و نیم فنجان سبزیجات، ۲ فنجان میوه و 150 گرم پروتئین در روز نیاز دارید، یک چیز است. اما آیا می‌توانید بگویید چه زمانی یک بخش سالم از مثلاً مرغ را برای خود سرو کرده‌اید؟ آیا اندازه گریپ فروت صبحگاهی شما باید با بشقاب صبحانه یا لیوان قهوه شما برابری کند؟ یا یک وعده 85 گرمی ماهی سالمون کافی است؟

ترفندهایی برای آسان‌تر کردن کنترل سهم

مشکل ترین قسمت کنترل سهم هنگام شروع، تشخیص تفاوت بین اندازه خوراکی و اندازه وعده می‌باشد.

به طور خلاصه: اندازه خوراکی به اندازه گیری روی برچسب تغذیه اشاره دارد، در حالی که اندازه وعده چیزی است که در یک وعده می خورید. این دو معمولا متفاوت هستند و اندازه خوراکی‌ها می‌تواند بسیار کوچک‌تر از اندازه وعده‌ها برای کسانی باشد که سعی در کاهش وزن دارند.

حتی زمانی که این تفاوت کلیدی را درک کردید، ولی عادت دارید مقدار زیادی غذا را در بشقاب خود ببینید، کم کردن وعده های غذایی سخت می‌شود. خوشبختانه، ما یک ترفند داریم که به شما کمک می‌کند.

از ظروف کنترل سهم استفاده کنید. ظروف کنترل سهم ابزار مفیدی هستند که به شما کمک می کنند مقداری که در هر وعده می خورید را تنظیم کنید. و برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی و پایبندی به سالم‌ترین مقادیر هر غذا را داشته باشید.

ظروف کنترل سهم (ظروف شیشه ای یا پلاستیکی برای اندازه گیری و تنظیم مقدار غذایی که در هر وعده غذایی می خورید) یک گزینه کاربرپسند و عالی هستند. مخصوصا برای کسانی که می خواهند وعده های غذایی خود را زودتر آماده کنند.

مطالعه بیشتر:  5 دلیل کاهش وزن با گوشت در رژیم غذایی

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی را دانلود کنید. هنگامی که صبحانه، ناهار، شام یا میان‌وعده خود را تقسیم کردید، وارد کردن آن به برنامه کمک می‌کند مطمئن شوید که کالری، کربوهیدرات، پروتئین و چربی روز را در هدف خود قرار می‌دهید.

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها