بهترین زمان برای یوگا

بهترین زمان برای یوگا سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > سلامتی > بهترین زمان برای یوگا

وقتی می‌خواهید وزن کم کنید، مسیر از جایی که اکنون هستید تا جایی که می‌خواهید باشید طولانی و سخت به نظر می رسد.

به همین دلیل برای بسیاری از افراد سوال است که چگونه می توانند این روند را تسریع کنند!

بدیهی است که یک رژیم غذایی سالم اولین جایی است که باید شروع کرد، اما یوگا و کاردیو دو تا از بهترین فعالیت‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند کاهش وزن خود سریعتر کنید.

ما می دانیم که تشخیص اینکه بهترین زمان برای یوگا چه زمانی است و چگونه می توان تلاش های کاهش وزن خود را به حداکثر رساند، سخت است.

برای پاسخ به بزرگترین سوال شما: بله، یک راه درست و یک راه اشتباه برای ترکیب تمرینات یوگا و کاردیو وجود دارد و انجام آن به روش اشتباه منجر به آسیب جدی می شود!

بنابراین برای پایان دادن به سردرگمی، هر دو گزینه را در زیر بررسی می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید تا حداکثر چربی سوزی را از تمرینات یوگا و کاردیو داشته باشید و بدانید بهترین زمان برای یوگا چه زمانی است.

بهترین زمان برای یوگا

بهترین زمان برای یوگا: یوگا قبل از کاردیو

در نگاه اول، یوگا یک تمرین گرم کردن عالی به نظر می رسد و بهترین زمان برای یوگا قبل از حرکات کاردیو است.

شما قبل از تمرین چند حرکت یوگا انجام می دهید تا اندام های خود را شل کنید.

اما می توانید چند تغییر مانند یوگا بیکرام را امتحان کنید، و خیلی سریع متوجه خواهید شد که یوگا می تواند به خودی خود یک تمرین کامل باشد!

بنابراین قبل از تمرینات هوازی، بهترین زمان برای یوگا کردن است.

بهترین زمان برای یوگا: آنچه شما باید انجام دهید

اگر می خواهید قبل از کاردیو یوگا انجام دهید، بهترین زمان برای یوگا این است که با آن مانند یک تمرین برای گرم کردن رفتار کنید.

سعی کنید یک جلسه کوتاه‌تر – حدود ده یا پانزده دقیقه – داشته باشید که باعث می‌شود ماهیچه‌هایتان را درگیر کنید و کمی عرق کنید بدون اینکه شما را کاملا خسته کند.

بهترین زمان برای یوگا، گرم کردن با حرکات یوگا قبل از جلسه کاردیو است (یا هر ورزش دیگری) که به شما کمک می کند تا اثربخشی تمرین خود را افزایش دهید زیرا سفتی را از بین می برد و همچنین به خارج شدن اسید لاکتیک از عضلات شما کمک می کند.

مطالعه بیشتر:  تاثیر استرس بر افزایش وزن

همچنین انعطاف‌پذیری خود را به‌ویژه در مناطقی مانند لگن افزایش می‌دهید.

بعلاوه، اگر مدیتیشن ذهنی را در پایان گرم کردن با حرکات یوگا قرار دهید، می توانید تا حد زیادی خطر آسیب را کاهش دهید.

بهترین زمان برای یوگا: کاری که نباید انجام دهید

ایده «گرم کردن» به عنوان بهترین زمان برای یوگا را به حد افراط نگیرید و درست قبل از جلسه کاردیو برای یک کلاس بیکرام یا یوگا داغ ثبت نام نکنید!

اگر سعی کنید پس از یک برنامه تمرینی شدید و عرق‌ریز مانند آن، یک ورزش کاردیو کامل انجام دهید، در معرض خطر جدی آسیب، گرمازدگی و کم‌آبی بدن قرار می‌گیرید. به‌ویژه اگر ورزشکار حرفه ای نباشید.

و هر نوع جریان شدید مانند آشتانگا، بیکرام یا سکانس‌های طولانی یوگای قدرتی ماهیچه‌های شما را کمی تحت فشار و لرزان قرار می دهد  و خستگی و ضعف در زانوها یک دستور عالی برای زمین خوردن یا آسیب رساندن به خود است.

همچنین، در حالی که یک مدیتیشن کوتاه برای قبل از کاردیو عالی است تا به شما کمک کند تمرکز و آگاهی از بدن خود داشته باشید، بازهم باید ضربان قلب خود را بالا نگه دارید، بنابراین قبل از تمرین بعدی خود برای یک جلسه استراحت طولانی برنامه ریزی نکنید.

هدف شما در اینجا این است که مطمئن شوید عضلات خود را گرم و بدن خود را در حال حرکت نگه دارید تا بتوانید مستقیماً به سوزاندن چربی بپردازید!

بنابراین از کمی عرق کردن نترسید، اما آنقدر هم گرم نکنید که نتوانید از پس تمرینات کاردیوی خود برآیید.

بهترین زمان برای یوگا: یوگا بعد از کاردیو

اگر ترجیح می‌دهید ابتدا کاردیوی خود را انجام دهید، می‌توانید بعد از تمرینات هوازی بهترین زمان برای یوگا تلقی کنید یا از تمرین یوگا به عنوان سرد کردن پس از جلسه کاردیو استفاده کنید.

در اینجا نیز مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بیشترین سوخت را برای تلاش خود دریافت می کنید.

بهترین زمان برای یوگا: آنچه باید انجام دهید

تمرینات قلبی با شدت بالا تن ها چربی می سوزاند، به خصوص اگر برنامه HIIT (تمرینات تناوبی با شدت بالا) را انجام دهید.

بهترین زمان برای یوگا انجام یک جریان یوگای کم تاثیر برای خنک شدن و کشش بعد از یک جلسه کاردیو با شدت بالا است که به شما کمک می کند نفس خود را بگیرید، استراحت کنید و از درد و سفت شدن عضلات بعد از تمرین جلوگیری کنید.

مطالعه بیشتر:  تغذیه مفید و مضر برای سلامت مردان

سعی کنید یک جلسه یوگا کوتاه‌تر (حدود پانزده دقیقه هدف خوبی است) و سپس مدیتیشن کنید. حتی یک جریان یوگا با شدت کم به شما کمک می کند بعد از یک تمرین هوازی خوب کالری بیشتری بسوزانید.

به‌علاوه، اگر به دنبال آرامش درونی هستید، زمانی که یک جلسه عرق‌ریزی واقعاً خوب داشته باشید، مدیتیشن معمولا آسان‌تر می‌شود (و حتی کاهش وزن شما را افزایش می دهد!).

یک جلسه کاردیوی کم تاثیر مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا استفاده از الپتیکال انجام دهید. و حدود بیست و پنج دقیقه را هدف قرار دهید  به اندازه ای که ضربان قلب خود را بالا برده و کمی عرق کنید.

سپس می‌توانید مستقیماً به تمرینات یوگای قوی‌تر مانند آشتانگا، بیکرام یا هر جریان یوگای سریع یا قدرتی بروید.

افزایش ضربان قلب شما از شروع تمرین یوگا قطعا به وضعیت قلبی عروقی شما کمک می کند و همچنین کالری اضافی را می سوزاند!

بهترین زمان برای یوگا: کاری که نباید انجام دهید

اگر ابتدا کاردیو انجام می‌دهید، ممکن است تا رسیدن به تشک یوگا خسته باشید.

اگر احساس می کنید آنقدر می لرزید که نمی توانید یک ژست بگیرید، به خودتان فشار نیاورید. و اگر نمی توانید نفس بکشید، بنشینید تا دوباره احساس راحتی کنید.

حتی با وجود اینکه ممکن است خسته باشید، باز هم باید ژست‌های یوگا را به درستی نگه دارید و عجله نکنید، در غیر این صورت ممکن است عضله‌ای را بکشید یا به خود آسیب بزنید.

و اگر قبل از تمرین یوگا کاردیو انجام می‌دهید، عرق می‌کنید که باعث می شود تشک یوگا شما بسیار لیز شود!

بنابراین حوله یوگا یا تشک یوگای خود را فراموش نکنید چون عرق را به خود جذب می کند و شما را از سر خوردن دور نگه می دارد.

مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که قبل، حین و بعد از تمرینات یوگا و کاردیو آب بنوشید.

هیدراته ماندن نه تنها به کاهش وزن بیشتر کمک می کند، بلکه به شما انرژی هم می دهد!

در پایان

بهترین زمان برای یوگا به عوامل مختلفی بستگی دارد. می توانید یوگا را قبل یا بعد از کاردیو انجام دهید، فقط مطمئن شوید که شدت تمرینات را متعادل کرده و به بدن خود توجه کنید.

با بروکلی میزان دقیق کالری مصرفی، ایجاد تعادل در مصرف وعده های غذایی، رسیدن به وزن ایده آل و رژیم غذایی سالم را دریافت کنید.

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها