رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی مناسب سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > سلامتی > رژیم غذایی مناسب

وقتی کلمه «رژیم غذایی مناسب» را می شنوید، ممکن است به طور خودکار به برنامه غذایی سالم و کاهش وزن فکر کنید. اما برنامه های غذایی سالم زیادی وجود دارد که هدف آن ها بیشتر از کاهش وزن شماست.

خواه هدف شما کاهش کلسترول، کاهش التهاب، مقابله با بیماری های گوارشی یا حمایت از سلامت مغز باشد، داشتن رژیم غذایی سالم تفاوتی واقعی ایجاد می کند.

ما محبوب‌ترین رژیم های غذایی سالم و خاص را تفکیک کرده‌ایم تا مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دارید. با این حال، همیشه قبل از شروع هر برنامه غذایی سالم، و به خصوص قبل از شروع رژیم غذایی سالم، با پزشک خود صحبت کنید.

رژیم غذایی مدیترانه ای: رژیمی برای طول عمر

رژیم غذایی مدیترانه ای مصرف پروتئین بدون چربی مانند ماهی سالمون و مقدار زیادی سبزیجات را تشویق می کند.

رژیم غذایی مدیترانه ای بر اساس سبک های سنتی غذا خوردن کشورهای حاشیه دریای مدیترانه (یونان، اسپانیا، ایتالیا)، برای دهه ها به عنوان رژیمی موثر در تقویت سلامت قلب تبلیغ می شود و همچنین التهاب را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.

دنبال‌کنندگان این رژیم روی سبزیجات، میوه‌ها، آجیل و دانه‌ها، حبوبات و پروتئین بدون چربی تمرکز می‌کنند و روغن زیتون فوق بکر نقش اصلی را ایفا می‌کند. شیرینی ها و غذاهای فرآوری شده در این رژیم محدود هستند.

رژیم غذایی با  FODMAPکم: رژیمی برای مشکلات گوارشی

رژیم غذایی مناسب

غذاهای سرشار از FODMAP (یعنی انواع خاصی از کربوهیدرات های قابل تخمیر) معمولا علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) از جمله گاز، نفخ، درد معده، اسهال یا یبوست را تحریک یا بدتر می کنند. اما رعایت رژیم غذایی با  FODMAP کم  این مشکلات رایج را کاهش می دهد.

بسیاری از غذاهای سالم مانند انواع میوه ها و سبزیجات، حاوی FODMAP هستند، بنابراین برای جلوگیری از هرگونه کمبود تغذیه ای، مهم است که با یک متخصص کار کنید.

رژیم DASH: کمک به فشار خون بالا

این رژیم غذایی سالم برای توقف فشار خون بالا (DASH) با تشویق به انتخاب‌های کم سدیم و تقویت غذاهای غنی از پتاسیم، فشار خون را کاهش می‌دهد.

مطالعه بیشتر:  ارزش غذایی سینه، ران و بال مرغ

پیروی از این برنامه غذایی سالم نسبتاً آسان است و دارای چند مزیت اضافه است، از جمله کنترل بهتر قند خون و کاهش سطح کلسترول. حتی ممکن است به برخی افراد کمک کند تا کمی وزن کم کنند.

رژیم MIND: غذاهای تقویت کننده مغز را در اولویت قرار دهید

بعضی غذاها با افزایش سن از نظر ذهنی ما را بهتر نگه می دارند. و رژیم MIND که ترکیبی از عناصر رژیم غذایی مدیترانه ای و DASH است، حتی به دفع زوال عقل و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر کمک می کند.

دنبال کنندگانن این برنامه غذایی سالم مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز، انواع توت ها، آجیل و غلات کامل مصرف می کنند، در حالی که گوشت قرمز، کره، پنیر، شیرینی ها و غذاهای سرخ شده را محدود می کنند.

رژیم TLC: رژیم غذایی مناسب

سبزیجات بخش اصلی رژیم TLC هستند.

در حالی که ممکن است تعداد کلسترول ما به طور کامل توسط غذاهایی که می خوریم تعیین نشود (به هر حال یک عامل ژنتیکی وجود دارد)، رژیم غذایی سالم نقش مهمی ایفا می کند. به همین دلیل است که مؤسسه ملی سلامت برنامه غذایی سالم تغییر شیوه زندگی درمانی (TLC) را ایجاد کرد. هدف این رژیم غذایی مناسب با تاکید بر غذاهای سالم برای قلب و سایر اصلاحات کلیدی در شیوه زندگی، کمک به افراد در کاهش کلسترول تام و در نتیجه کاهش خطر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی است.

همانطور که از نام آن پیداست، این رژیم غذایی مناسب یک تغییر سبک زندگی و برنامه ای پایدار است که افراد می توانند برای دراز مدت دنبال کنند.

رژیم دکتر ویل: کاهش التهاب مزمن

این رژیم ضد التهابی دریافت کربوهیدرات روزانه خود را از غلات کامل، لوبیا، میوه ها و سبزیجات تشویق می کند.

التهاب چیزی بیش از یک کلمه رایج است که در همه جا می بینید. التهاب مزمن و با درجه پایین که ممکن است توسط عوامل مختلفی از جمله رژیم غذایی ناسالم ایجاد شود، با دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان و سایر بیماری‌ها مرتبط است.

خبر خوب این است که راه‌هایی برای کاهش میزان التهاب در بدن وجود دارد و رژیم غذایی سالم و ضد التهابی که توسط پزشک مشهور اندرو ویل ایجاد شده است، دقیقاً این کار را انجام می‌دهد.

رژیم غذایی بدون گلوتن: برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک حیاتی است

یک رژیم غذایی بدون گلوتن دارای مقداری متقاطع با رژیم کم کربوهیدرات است، اما تفاوت های مهمی بین این دو وجود دارد.

مطالعه بیشتر:  8 مورد از خواص سیب برای سلامتی

در حالی که یک رژیم غذایی بدون گلوتن با یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات مانند رژیم کتو یکسان نیست، اما این دو معمولا با هم اشتباه گرفته می شوند. سوال اینجاست رژیم بدون گلوتن دقیقاً چگونه به نظر می رسد و چه کسانی ممکن است از آن سود ببرند؟

پاسخ کوتاه: یک برنامه غذایی که گلوتن را به شدت کاهش می دهد یا به شدت محدود می کند برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن است.

برای داشتن یک برنامه غذایی سالم باید بدانید کالری، پروتئین، کربوهیدرات، چربی، ویتامین، مواد معدنی و سایر موارد مغذی که استفاده می‌کنید چقدر انرژی دارند. می توانید در کالري شمار بروکلی اطلاعاتی در مورد میزان انرژی یا کالری غذا به دست آورید و آنها را با هم مقایسه کنید.

اپلیکیشن کالری شمار بروکلی همچنین به شما این امکان را می دهد وزن ایده آل بدن و کالری دریافتی روزانه را محاسبه کنید. با افزایش یا کاهش کالری غذایی که نرم افزار برای شما تعیین می کند می توانید به وزن دلخواه خود برسید. اپلیکیشن بروکلی فقط یک کالری شمار نیست.

بروکلی یک برنامه قدرتمند سلامتی و تناسب اندام است که عادات غذایی و فعالیت‌ها را ردیابی می‌کند. و با لیست گسترده از بیش از 1 میلیون غذای تأیید شده، می‌توانید به راحتی وعده‌های غذایی خود را ثبت کنید و اطلاعات دقیقی از کالری، چربی و سایر مواد مغذی که مصرف می‌کنید به دست آورید.

کالری شمار بروکلی دقیق ترین و جامع ترین برنامه در ایران است. برخلاف سایر برنامه‌های موجود، داده‌های تغذیه‌ای ما از منابع تأیید شده و دقیق تهیه می‌شوند. هدف ما ارائه یک رژیم غذایی مناسب کامل و جامع است. ما می‌توانیم اهداف را برای هر ماده غذایی برای هر فرد تنظیم و گزارش‌هایی را به صورت نمودار نشان دهیم. بروکلی در نسخه‌های کالری شمار ایفون و کالری شمار اندروید منتشر شده است و می‌توان آن را برنامه کالری شمار رایگان برای ایفون دانست، شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

با نصب اپلیکیشن بروکلی می توانید کالری انواع خوراکی های خود را مشخص کنید. این کار باعث می شود از رژیم غذایی سالم خود به بهترین حالت پیروی کنید.

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها