چربیهای مفید برای لاغری

چربیهای مفید برای لاغری سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > سلامتی > چربیهای مفید برای لاغری

اگر می‌خواهید کاهش وزن با رژیم غذایی غنی از چربیهای سالم را تجربه کنید، ممکن است نگران تاثیر چربی بر کلسترول و وزن افراد چاق باشید.

ما می دانیم که کلسترول بالا (به ویژه نوع بد آن) به ایجاد پلاک در شریان های شما که منجر به سکته مغزی یا حمله قلبی می شود.

با این حال، بدن شما برای بسیاری از عملکردهای اساسی بدن به کلسترول نیاز دارد. در واقع تعدادی از چربیهای مفید برای لاغری نیز وجود دارند.

اما حتی اگر هدف شما کاهش وزن با رژیم غذایی غنی از چربیهای سالم باشد (که اینطور نیست)، باز هم ممکن است به سلامتی بهتر منجر نشود.

تصورات غلط زیادی در مورد اینکه کلسترول چیست، چه خطراتی دارد، چگونه کلسترول بالا می رود وجود دارد اما بیایید واقعیت را از تصورات جدا کنیم تا بتوانید سلامتی خود را تحت کنترل بگیرید!

کاهش وزن با رژیم غذایی غنی از چربیهای سالم

چربیهای مفید برای لاغری

این دروغ است!

اگر سعی کرده‌اید کلسترول خود را با پرهیز از غذاهای چرب، نخوردن زرده تخم‌مرغ‌ها یا فحش دادن به روغن نارگیل کاهش دهید، یک خبر برای شما دارم: اشتباه می‌کنید!

در واقع داشتن یک رژیم غذایی کم چرب خطر سلامتی شما را افزایش می دهد و باعث افزایش وزن می شود!

تاثیر چربی بر کلسترول و وزن افراد چاق

باز هم اشتباه.

در حالی که کلسترول معمولاً به عنوان کلسترول “خوب” یا “بد” نامیده می شود، در واقع تنها یک نوع کلسترول وجود دارد.

با این حال، کلسترول یک ماده بسیار چسبنده و مومی شکل است و نمی تواند به خودی خود از جریان خون شما عبور کند. برای حمل آن در سراسر بدن به چربی ها یا لیپوپروتئین ها نیاز دارد.

تفاوت بین آنچه ما کلسترول “خوب” و “بد” می نامیم در انواع لیپوپروتئین هایی است که با آنها حمل می شوند.

مطالعه بیشتر:  اسکوات هوایی چیست؟

در واقع دلایل زیادی برای داشتن کلسترول بالا وجود دارد، از جمله آسیب، ژنتیک، و کاهش وزن اخیر یا مداوم!

بنابراین کاهش وزن با رژیم غذایی غنی از چربیهای سالم به طور کلی توصیه می شود.

برای تعیین خطر کلی سلامتی خود، شما (و پزشکتان) باید به رژیم غذایی، سبک زندگی، سطح هورمون و سایر عوامل سلامتی که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می دهند، نگاهی بیندازید.

چربیهای مفید برای لاغری

توصیه استاندارد بسیاری از افراد در زمینه پزشکی این است که هنگام تلاش برای کاهش کلسترول از مصرف غذاهای چرب – به ویژه چربی های اشباع شده – خودداری کنید.

این منطقی به نظر می رسد، زیرا چربی چیزی است که برای حمل کلسترول در بدن شما لازم است.

بنابراین در حالی که رژیم غذایی سرشار از روغن های تصفیه شده، مواد نگهدارنده، کره و تکه های چرب گوشت قرمز با خطر بیشتر بیماری قلبی مرتبط است، رژیم های غذایی سرشار از روغن نارگیل در واقع با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی مرتبط هستند.

به طور خلاصه اگر کلسترول کافی نداشته باشید، نمی توانید به اندازه کافی هورمون های مبتنی بر کلسترول تولید کنید، سیستم گوارشی شما به سرعت کار نمی کند، همه اینها باعث می شود که از دست دادن وزن، عضله سازی، بهبودی از صدمات، و به طور کلی عملکرد بسیار سخت شود.

و برای حفظ سطح کلسترول سالم، باید مطمئن شوید که کاهش وزن با رژیم غذایی غنی از چربیهای سالم دارید تا کبد شما بتواند HDL و LDL را سنتز کند.

بنابراین در حالی که داشتن کلسترول کافی مستقیماً منجر به کاهش وزن نمی شود، نداشتن کلسترول کافی قطعاً کاهش وزن اضافی را سخت تر می کند.

کبد شما در نهایت این کلسترول اضافی را فیلتر می کند و داروهای کاهش دهنده کلسترول در این مدت به شما کمکی نمی کند.

مطالعه بیشتر:  عوارض کمبود ویتامین B12

پس نترسید! این افزایش واقعا چیز بدی نیست، به خصوص که شما در حال ایجاد تغییرات مثبت در سلامتی هستید.

فواید چربی خون و ورزش بیشتر از خطرات کلسترول بالا در کوتاه مدت است.

هنگامی که وزن شما برای چند هفته تثبیت شد، سطح کلسترول شما باید به حالت عادی بازگردد.

بنابراین اگر کلسترول شما بالاتر از حد متوسط ​​است، حتماً با پزشک خود در مورد سلامت کامل خود صحبت کنید و به او بگویید که برنامه کاهش وزن با رژیم غذایی غنی از چربیهای سالم را دنبال می کنید و از چربیهای مفید برای لاغری استفاده می کنید.

از مزایای استفاده از برنامه کالری شمار می‌توان به افزایش آگاهی از کالری دریافتی و مصرفی، درک بهتر محتوای مغذی غذاها، پاسخگویی به اهداف سلامتی و ابزاری مفید برای کاهش وزن اشاره کرد.

برای تغذیه سالم باید بدانید کالری، پروتئین، کربوهیدرات، چربی، ویتامین، مواد معدنی و سایر موارد مغذی که استفاده می‌کنید چقدر انرژی دارند. می توانید در کالري شمار بروکلی اطلاعاتی در مورد میزان انرژی یا کالری غذا به دست آورید و آنها را با هم مقایسه کنید. همچنین به شما امکان می دهد وزن ایده آل بدن و کالری دریافتی روزانه را محاسبه کنید. با افزایش یا کاهش کالری غذایی که نرم افزار برای شما تعیین می کند می توانید به وزن دلخواه خود برسید.

بروکلی یک برنامه قدرتمند سلامتی و تناسب اندام است که عادات غذایی و فعالیت‌ها را ردیابی می‌کند. و با لیست گسترده از بیش از 1 میلیون غذای تأیید شده، می‌توانید به راحتی وعده‌های غذایی خود را ثبت کنید و اطلاعات دقیقی از کالری، چربی و سایر مواد مغذی که مصرف می‌کنید به دست آورید. کالری شمار بروکلی دقیق ترین و جامع ترین برنامه در ایران است. برخلاف سایر برنامه‌های موجود، داده‌های تغذیه‌ای ما از منابع تأیید شده و دقیق تهیه می‌شوند. هدف ما ارائه یک راه حل کامل و جامع است. 

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها