فواید مولتی ویتامین

فواید مولتی ویتامین سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > سلامتی > فواید مولتی ویتامین

بیایید واقع بین باشیم – علیرغم اینکه بسیاری از متخصصان سلامت در اینستاگرام پیشنهاد می کنند که نگه داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل خیلی راحت است، اما این همیشه برای همه صدق نمی کند. به خصوص زمانی که به پیچیدگی های نیازهای بدن زنان می رسد.

عدم تعادل در رژیم غذایی و کمبودهای تغذیه ای وجود دارد. و اگر بدن شما از فواید مولتی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ضروری که برای حفظ عملکرد بهینه بافت ها و اندام ها نیاز دارد محروم باشد، بر سلامتی شما تاثیر منفی میگذارد.

مولتی ویتامین ها و مولتی مینرال ها پرمصرف ترین مکمل ها در جهان هستند. محبوبیت آنها در چند دهه گذشته به سرعت افزایش یافته است.

برخی افراد بر این باورند که فواید مولتی ویتامین ها این است که می توانند سلامتی را بهبود بخشند، عادات غذایی نادرست را جبران کنند و حتی خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهند.

اما دلایل مصرف روزانه مولتی ویتامین چیست؟ بیایید نگاهی بیندازیم.

فواید مولتی ویتامین

مولتی ویتامین ها مکمل هایی هستند که حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف هستند. مولتی ویتامین ها به عنوان مولتی، چندگانه یا به سادگی ویتامین نیز شناخته می شوند. آنها در اشکال مختلف از جمله قرص، کپسول، آدامس جویدنی، پودر و مایع در دسترس هستند.

بیشتر مولتی ویتامین ها باید یک یا دو بار در روز مصرف شوند. حتما برچسب را بخوانید و دستورالعمل های دوز توصیه شده را دنبال کنید.

مولتی ویتامین ها در داروخانه ها، فروشگاه های بزرگ تخفیف دار و سوپرمارکت ها و همچنین به صورت آنلاین در دسترس هستند.

سیزده ویتامین و حدود 15 ماده معدنی برای سلامتی شما ضروری هستند. بدن شما همچنین برای تولید مثل، نگهداری، رشد و تنظیم فرآیندهای بدن به این مواد مغذی نیاز دارد.

از دلایل مصرف روزانه مولتی ویتامین ها این است که ممکن است بسیاری از این ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه دهند – اما در مقادیر متفاوت. از فواید مولتی ویتامین این است که حاوی مواد دیگری مانند گیاهان، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب هستند.

مطالعه بیشتر:  بهترین ورزش ها برای کاهش وزن و فعال ماندن

از آنجایی که سازمان غذا و دارو (FDA) مکمل های غذایی را به همان اندازه که داروهای تجویزی را توصیه می کند، توصیه نمی کند، برخی از این مولتی ویتامین ها ممکن است حاوی سطوح بالاتر یا پایین تری از برخی از مواد مغذی نسبت به موارد ذکر شده در برچسب باشند.

علاوه بر این، برخی از مکمل‌ها ممکن است حاوی موادی باشند که می‌توانند با داروها تداخل داشته باشند، بنابراین قبل از شروع یک مکمل جدید با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود صحبت کنید.

علاوه بر این، فواید مولتی ویتامین ها ممکن است از غذاهای واقعی گرفته شده یا به صورت مصنوعی ساخته شده باشند، که خرید ویتامین های خود را از یک تولید کننده معتبر ضروری می کند.

مولتی ویتامین ایده آل برای شما بستگی به سن، سبک زندگی و سلامت عمومی شما دارد. مثلا یک فرد باردار به مواد مغذی متفاوتی نسبت به یک فرد وگان غیرباردار نیاز دارد.

اما هنوز موارد مهمی وجود دارد که باید به طور کلی به دنبال آنها باشید، از جمله:

فواید مولتی ویتامین

اگر در دسته خاصی قرار می گیرید (به عنوان مثال، اگر گیاهخوار هستید، باردار هستید، شیرده هستید یا یائسه می شوید) مواد مغذی خاصی وجود دارد که می خواهید در مولتی خود به دنبال آنها باشید:

  • وگان/گیاهخوار. اهمیت استفاده از مولتی ویتامین حاوی B12، ویتامین D، ید و زینک – همانطور که یک مطالعه در سال 2020 نشان می دهد که گیاهخواران ممکن است به اندازه کافی از این مواد مغذی دریافت نکنند.
  • باردار. متخصصان می گویند که یک بارداری خوب باید شامل دریافت آهن (اگر سطح آهن شما کم است)، اسید فولیک، ید، زینک، ویتامین D و چربی های امگا 3 (ترجیحا DHA) باشد تا از شما و کودک در حال رشد شما حمایت کند.
  • یائسگی. اهمیت استفاده از مولتی ویتامین برای دریافت کلسیم، ویتامین D، ویتامین C، سلنیوم و بتاکاروتن کافی از غذا یا مکمل‌ها برای سلامت استخوان در دوران یائسگی.

شما به دلایل زیادی به اهمیت استفاده از مولتی ویتامین برای سن، جنس و وضعیت تغذیه و باروری خود نیاز دارید. به عنوان مثال، از دلایل مصروف روزانه مولتی ویتامین این است که زنان مسن تر به کلسیم و ویتامین D بیشتری نیاز دارند، در حالی که زنان قبل از یائسگی و بارداری به آهن بیشتری نیاز دارند.

مطالعه بیشتر:  5 نکته خوب خوابیدن در شب و روش هایی برای بهبود خواب

دلایل مصرف روزانه مولتی ویتامین

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به تامین انرژی
  • افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو
  • حفظ سلامت پوست
  • جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها
  • پیشگیری از بیماری‌های مزمن مثل مشکلات قلبی و سرطان
  • کمک به حفظ سلامت استخوان، مفاصل و دندان‌ها
  • بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه

در پایان

مولتی ویتامین ها بلیطی برای سلامتی مطلوب نیستند.

در واقع، شواهدی مبنی بر اینکه آنها سلامتی بیشتر افراد را بهبود می بخشند، متناقض است. در برخی موارد حتی ممکن است باعث آسیب شوند.

اگر کمبود مواد مغذی دارید، بهتر است آن را با ماده غذایی خاص مکمل کنید. مولتی ویتامین ها حاوی بسیاری از مواد مغذی هستند که ممکن است به اکثر آنها نیاز نداشته باشید. شاید بهتر باشد با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا بهترین اقدام خود را انتخاب کنید.

علاوه بر این، اگر برای جبران یک رژیم غذایی ضعیف، مولتی ویتامین مصرف نکنید، بهتر است. خوردن یک رژیم غذایی متعادل از غذاهای تازه و کامل به احتمال زیاد سلامتی را در دراز مدت تضمین می کند.

بروکلی به شما امکان می دهد علاوه بر ردیابی کالری، میزان مصرف روزانه مواد مغذی را نیز اندازه‌گیری کنید. با این ویژگی، می‌توانید میزان مصرف روزانه مواد مغذی را پیگیری کنید و مطمئن شوید که آنها در دستورالعمل‌های توصیه شده روزانه یا در محدوده توصیه شده توسط پزشک یا متخصص پزشکی شما باقی می‌مانند.

بروکلی یک مشاور روزمره و معتبر، خوانندگان را با نکات تغذیه ای و کالری شمار سریع و سالم همراه با پشتیبانی متخصص توانمند می سازد تا انتخاب روشنگری در مورد غذا، تغذیه، سلامتی و سبک زندگی درست داشته باشند. با بروکلی میزان دقیق کالری مصرفی، ایجاد تعادل در مصرف وعده های غذایی، رسیدن به وزن ایده آل و رژیم غذایی سالم را دریافت کنید.

دریافت و نصب اپلیکیشن کالری شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها