رژیم لاغری شکم و پهلو

رژیم لاغری شکم و پهلو سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > سلامتی > رژیم لاغری شکم و پهلو

در حالی که لاغری دور کمر و کاهش سایز دور کمر، به طور کلی، با یک رژیم غذایی و لاغری شکم متوسط ​​انجام می شود، عدم تعادل هورمونی می تواند منجر به رسوب چربی در نواحی خاصی شود که خلاص شدن از شر آن بسیار سخت است.

بعضی از افراد این چربی را در شکم خود می بینند، و بعضی ها در کمر (یا اگر واقعاً بد شانس باشید، در هر دو ناحیه).

سبک زندگی بی تحرک یا کار روی میز منجر به ضعف عضلانی و وضعیت بدنی نامناسب می شود که با یک برنامه ورزشی برای کمر باریک نیز حل نخواهد شد و بسیاری از افراد نیازمند یک رژیم لاغری شکم و پهلو سالم هستند.

هورمون های خود را متعادل کنید

هورمون‌ها نقش مهمی در کاهش وزن دارند و ممکن است بزرگترین دلیلی باشند که نمی‌توانید رژیم غذایی و لاغری شکم را معمولا رعایت کنید، حتی اگر کاهش سایز دور کمر داشته باشید.

رژیم لاغری شکم و پهلو

هورمون کورتیزول و رژیم لاغری شکم و پهلو

کورتیزول که معمولاً به عنوان «هورمون استرس» شناخته می شود، سیستم بقای بدن شما را تحریک می کند تا چربی را تا پایان عمر حفظ کند.

با ایجاد تغییرات کوچک و ساده، مانند استراحت بیشتر، مدیتیشن، و تمرین تمرکز حواس همراه با رژیم غذایی و لاغری شکم شروع کنید.

ممکن است تعجب کنید که این تغییرات کوچک چقدر بر روحیه و وزن شما تأثیر می گذارد!

هورمون لپتین و رژیم غذایی و لاغری شکم

اگر به اندازه کافی نخوابید، ممکن است متوجه شوید که تمام روز در حال خوردن غذا هستید و اهداف کاهش وزن خود را خراب می کنید!

این به این دلیل است که کمبود خواب سطح لپتین را کاهش می دهد، هورمونی که به مغز شما می گوید سیر هستید.

بعلاوه، کمبود خواب سطح کورتیزول را نیز افزایش می دهد بنابراین خوابیدن بیشتر به شما در چندین جنبه کمک می‌کند!

هر شب حداقل هشت ساعت بخوابید تا به هدف لاغری دور کمر خود پایبند بمانید.

هورمون انسولین و لاغری دور کمر

شما می توانید با کاهش یا حذف کربوهیدرات ها و قندها از رژیم غذایی خود، تعادل این هورمون را دوباره متعادل کنید.

مطالعه بیشتر:  7 حرکت یوگا درمانی و فواید یوگا در افزایش سلامت

با حذف کربوهیدرات ها و قندها قطعاً کاهش سایز دور کمر خواهید داشت!

هورمون تیروکسین و کاهش سایز دور کمر

چربی بالای کمر به هورمونی به نام تیروکسین مرتبط است که هورمون اصلی تولید غده تیروئید است.

برای متعادل کردن این هورمون، شروع به خوردن بیشتر سبزیجات چلیپایی (مانند کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم بروکسل و غیره) کنید و از خوردن گلوتن و سویا خودداری کنید.

اگر باز هم جواب نداد، ممکن است غده تیروئید کم کاری داشته باشید. پس حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که وضعیت پزشکی جدی تری مانند کم کاری تیروئید ندارید!

ورزش کردن به همراه رژیم غذایی و لاغری شکم

ورزش کردن و رعایت رژیم لاغری شکم و پهلو، به سفت شدن و تقویت عضلات کمر کمک می کند و چربی را کاهش می دهد.

همچنین با رژیم غذایی و لاغری شکم توده عضلانی بیشتری می‌سازید، که به شما کمک می‌کند وزن بیشتری را کاهش دهید زیرا ماهیچه‌ها کالری بیشتری نسبت به چربی می‌سوزانند.

صاف کردن کمر برای لاغری دور کمر

در حالی که صاف کردن کمر لزوما به شما در از بین بردن چربی کمر کمک نمی کند، اما در کل شما را لاغرتر نشان می دهد!

این امر مخصوصاً اگر چربی اضافی در سرتاسر کمر یا اطراف ناحیه سینه خود داشته باشید صادق است.

اصلاح حالت طبیعی بدن برای بهبود وضعیت بدن بهترین است، زیرا باید قدرت عضلانی خود را افزایش دهید.

می‌توانید با سفت کردن عضلات شکم، کشیدن تیغه‌های شانه‌ها به هم، بالا بردن کمی قفسه سینه و کشیدن گردن به عقب به طوری که سرتان مستقیماً روی شانه‌هایتان قرار گیرد، وضعیت خود را اصلاح کنید.

نکته: چند آلارم بر روی تلفن تنظیم کنید تا به خود یادآوری کنید که وضعیت بدن خود را به طور منظم بررسی کنید!

یا  اگر هنوز در تلاش برای صاف نگه داشتن کمر خود هستید، یک اصلاح کننده وضعیت بدن به شما کمک می کند.

کاهش مصرف نمک

کاهش کالری دریافتی شما ممکن است به کاهش چربی کمک کند، اما رژیم غذایی شما همچنان می تواند ظاهر شما را خراب کند.

احتباس آب و نفخ به پف کردن کمر شما کمک می کند که هر دوی این موارد را می توان با ایجاد تغییرات ساده در رژیم غذایی برطرف کرد.

حتی اگر فکر می‌کنید که نمک زیادی نمی‌خورید، چون نمک زیادی به غذا اضافه نمی‌کنید، ممکن است از اینکه متوجه شوید غذای «سالم» شما حاوی چه مقدار نمک است، متعجب شوید.

مطالعه بیشتر:  فواید مولتی ویتامین

برخی از جاهای رایجی که نمک پنهان می شود در سس‌های سالاد، نوشابه‌های رژیمی، سوپ‌ها، چاشنی‌ها، شیک‌ها یا بارهای رژیمی و بیشتر غذاهای فرآوری‌شده است.

مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده را با دقت می خوانید و بیش از 2300 میلی گرم نمک در روز مصرف نکنید.

موفقیت در برنامه ورزشی برای کمر باریک

می‌دانید که اگر واقعاً می‌خواهید چربی‌های کمرتان یا هر جای دیگری را از بین ببرید، باید تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی‌تان ایجاد کنید.

تلاش برای فهمیدن اینکه چه تغییراتی باید ایجاد کنید، چه چیزی باید بخورید و چه چیزی نباید بخورید، و چگونه بهترین گزینه را از اقیانوس رژیم غذایی و انتخاب های کاهش وزن انتخاب کنید، کمی سخت است اما انتخاب یک رژیم غذایی خوب به شما کمک می کند.

برای تغذیه سالم باید بدانید کالری، پروتئین، کربوهیدرات، چربی، ویتامین، مواد معدنی و سایر موارد مغذی که استفاده می‌کنید چقدر انرژی دارند. می توانید در کالري شمار بروکلی اطلاعاتی در مورد میزان انرژی یا کالری غذا به دست آورید و آنها را با هم مقایسه کنید. همچنین به شما امکان می دهد وزن ایده آل بدن و کالری دریافتی روزانه را محاسبه کنید.

با افزایش یا کاهش کالری غذایی که نرم افزار برای شما تعیین می کند می توانید به وزن دلخواه خود برسید. اپلیکیشن بروکلی فقط یک کالری شمار نیست. بروکلی یک برنامه قدرتمند سلامتی و تناسب اندام است که عادات غذایی و فعالیت‌ها را ردیابی می‌کند. و با لیست گسترده از بیش از 1 میلیون غذای تأیید شده، می‌توانید به راحتی وعده‌های غذایی خود را ثبت کنید و اطلاعات دقیقی از کالری، چربی و سایر مواد مغذی که مصرف می‌کنید به دست آورید.

کالری شمار بروکلی دقیق ترین و جامع ترین برنامه در ایران است. برخلاف سایر برنامه‌های موجود، داده‌های تغذیه‌ای ما از منابع تأیید شده و دقیق تهیه می‌شوند. هدف ما ارائه یک راه حل کامل و جامع است. ما می‌توانیم اهداف را برای هر ماده غذایی برای هر فرد تنظیم و گزارش‌هایی را به صورت نمودار نشان دهیم. بروکلی در نسخه‌های کالری شمار ایفون و کالری شمار اندروید منتشر شده است و می‌توان آن را برنامه کالری شمار رایگان برای ایفون دانست، شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها