برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن

برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > سلامتی > برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن

حتی در بهترین حالت یک روتین هفتگی شلوغ می تواند یک برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن را دچار اختلال کند. با این حال، اثرات مفید ورزش غیرقابل انکار است. طبق یک برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن توصیه می شود که در هفته، بزرگسالان حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط مانند پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری و دو تا سه روز فعالیت‌های تقویت‌کننده عضلات داشته باشند.

برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن

شرط داشتن یک برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن

در جهت داشتن یک برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن لازم نیست که کل تمرین را یک جا انجام دهید. 150 دقیقه را می توان در طول هفته تقسیم کرد و حتی در طول روز به بخش های کوچکتری تقسیم کرد. تمرینات کوتاه در طول روز در مقایسه با یک تمرین طولانی مدت می‌تواند به همان اندازه برای سلامت فرد مفید باشد. علاوه بر این، برای داشتن یک برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن اجرا و نگهداری دوره های کوچکتر برای افراد آسان‌تر است. بنابراین، اگر نمی‌توانید 30 دقیقه متوالی در روز تمرین کنید، می‌توانید با تقسیم زمان دوره طولانی تر تمرین خود را کامل کنید.

برای حفظ یک برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن، آن را مانند هر قرار یا کار دیگری که دارید در تقویم خود برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی روشی ساده برای تبدیل یک قصد یا فعالیت به یک عادت طولانی مدت است.

تمرینات 10 دقیقه ای در برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن

سعی کنید 10 دقیقه در صبح، بعدازظهر و عصر وقت بگذارید و به نوعی فعالیت کنید. این برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن می تواند شامل 10 دقیقه ورزش با وزن بدن (شنای سوئدی، کرانچ، لانگز، اسکوات و غیره) در صبح، 10 دقیقه پیاده روی سریع در طول استراحت ناهار در محل کار و 10 دقیقه حرکات کششی الهام گرفته از یوگا در عصر باشد.

مطالعه بیشتر:  7 نکته برای تغذیه پایدار و سالم

خانواده را در تناسب اندام روزانه مشارکت دهید

اگر بچه‌ها را درگیر کاری کنید که آنها هم بتوانند از آن لذت ببرند، سی دقیقه به سرعت میگذرد. برای داشتن یک برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن به همراه خانواده به پیاده روی، بازی یا دوچرخه سواری بروید.

تمیز کردن با هدف

برای داشتن یک برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن فقط کف خانه را جارو نکنید، کف را بشویید. فقط ماشین ظرفشویی را خالی نکنید، با ظروف برقصید. وقتی در طول زمانی که تمیز کاری می کنید حرکت می کنید، دقیقه ها به سرعت می‌گذرند.

به دنبال فرصت هایی برای پیاده روی باشید

وقتی جلسه ای حضوری دارید پیشنهاد دهید جلسه در حال پیاده روی برگزار شود یا وقتی جلسات تلفنی است بایستید و قدم بزنید. حرکت در حین جلسه می تواند خلاقیت و ارتباط را تقویت کند. هوای بیرون نیز خلق و خوی را بهبود می بخشد و همکاری را تقویت می کند.

در جهت داشتن یک برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن فرصتی برای بالا رفتن از پله یا دورتر پارک کردن ماشین و یا انجام کارهای باغبانی پیدا کنید و مشغول آن ها شوید، زمان خیلی زود میگذرد. 

مهم نیست که چه کاری انجام می‌دهید یا کجا آن را انجام می‌دهید، تا زمانی که بین ۲ و نیم تا ۵ ساعت فعالیت بدنی در طول هفته برای داشتن یک برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن داشته باشید.

نکته واقعاً مهم این است که سرگرم کننده باشد، زیرا اگر از آن لذت ببریم، ادامه دادن بسیار آسان تر است.

برای داشتن یک برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن لازم نیست فعالیت بدنی خود را یکجا انجام دهید. سعی کنید دو جلسه 15 دقیقه ای یا سه بلوک 10 دقیقه ای فعالیت را انجام دهید. همه چیز مهم است!

مطالعه بیشتر:  رژیم غذایی مناسب

لازم نیست کار سختی نیز باشد… پیاده روی عالی است، زیرا ساده است و برای انجام آن به تجهیزات خاصی نیاز ندارید.

حتی بهتر از آن این است که برای داشتن یک برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن پیاده‌روی در فعالیت‌های روزمره مانند رفتن به مدرسه، محل کار یا مغازه‌ها، و حداقل بخشی از مسیر روزانه گنجانده شود.

راه های دیگر فعال بودن برای داشتن یک برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن عبارتند از:

  • بازی با بچه ها
  • ورزش کردن
  • راه بردن حیوان خانگی
  • شنا كردن
  • دوچرخه سواري
  • رقصیدن

در جهت داشتن یک برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن و اگر می خواهید خوش اندام شوید و از مزایای بیشتری بهره مند شوید، سعی کنید فعالیت های شدیدتر مانند دویدن، ورزش های سریع و تمرینات قدرتی را در برنامه هفتگی خود بگنجانید.

در نهایت با اندازه گیری های مناسب میزان کالری مورد نیاز خود را پیدا کنید و با رعایت میزان کالری مورد نیاز و داشتن یک برنامه ورزشی مناسب کاهش وزن به وزن ایده آل خود برسید.

بروکلی یک مشاور روزمره و معتبر، خوانندگان را با نکات تغذیه ای و کالری شمار سریع و سالم همراه با پشتیبانی متخصص توانمند می سازد تا انتخاب روشنگری در مورد غذا، تغذیه، سلامتی و سبک زندگی درست داشته باشند. با بروکلی میزان دقیق کالری مصرفی، ایجاد تعادل در مصرف وعده های غذایی، رسیدن به وزن ایده آل و رژیم غذایی سالم را دریافت کنید.

اپلیکیشن کالری‌شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها