تاثیرات قهوه روی بدن

تاثیرات قهوه روی بدن سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > سلامتی > تاثیرات قهوه روی بدن

مطمئناً برخی از تاثیرات قهوه روی بدن برای سلامتی ثابت شده است، و همه مزایا فقط برای تبلیغات نیستند.

بله، درست شنیدید: تاثیر قهوه بر روی سلامتی! به شرطی که در افزودنی ها زیاده روی نکنید.

اضافه کردن کمی خامه در قهوه در صبح اشکالی ندارد. به طور کلی فقط حدود 40-50 کالری در هر وعده است البته اگر به اندازه وعده پایبند باشید. اما وقتی یک لاته کارامل یا حتی قهوه سیاه را با خامه یا شکر مصرف کنید، روز خود را با بیش از 300 تا 500 کالری شروع می کنید.

این یک وعده غذایی کامل است و شما هنوز صبحانه نخورده اید.

قهوه سیاه می تواند یک طعم اکتسابی باشد (استفاده از دانه های قهوه برشته شده تازه کمک می کند)، اما این روشی باورنکردنی برای شروع روزتان با کالری صفر است (و اگر برای کاهش وزن روزه داری متناوب انجام می دهید تایید شده است).

فواید قهوه

1. مغزتان را تقویت می کند

از فواید قهوه این است که ذهن شما را هوشیارتر نگه می دارد، اما در واقع بیشتر برای کمک به مغز شما این کار را انجام می دهد!

قهوه خطر افسردگی و خودکشی را کاهش و سطح دوپامین را افزایش می دهد.

و اگر این فواید قهوه برای تحت تأثیر قرار دادن شما کافی نیست، قهوه خطر ابتلا به آلزایمر، پارکینسون، زوال عقل و زوال شناختی را نیز کاهش می دهد.

2. خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

قهوه خطر ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان آندومتر، سرطان کشنده پروستات، سرطان دهان و برخی از انواع سرطان سینه را کاهش می دهد. چون خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.

3. طول عمر شما را افزایش می دهد

قهوه جدا از اینکه شما را شاد و بدون سرطان نگه می دارد، طول عمر شما را هم افزایش میدهد.

افرادی که قهوه می‌نوشند کمتر بر اثر بیماری‌های عروق کرونر قلب، بیماری‌های تنفسی، سکته مغزی، جراحات و تصادفات، دیابت و عفونت‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

یکی از فواید قهوه این است که به شما در کاهش کلسترول بد و تری گلیسیرید و به پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک می کند.

4. به کاهش وزن کمک می کند

قهوه به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می کند و چربی های شما را می سوزاند. هرچه وزن بیشتری از دست بدهید، قهوه چربی بیشتری برای شما می سوزاند (29٪ چربی در افراد لاغر و 10٪ برای افراد چاق)

مطالعه بیشتر:  9 راه برای عضله سازی با افزایش سن

نوشیدن قهوه قبل از ورزش استقامت شما را افزایش می دهد، بنابراین می توانید کالری بیشتری بسوزانید.

مضرات قهوه

بنابراین اکنون که همه شما را هیجان زده کرده ایم و آماده نوشیدن قهوه در تمام طول روز هر روز هستید، می خواهیم خبر بد را به شما بگوییم. مضرات قهوه نیز به این صورت است:

1. اعتیاد آور است (به طور جدی)

حتی اگر فقط یک فنجان قهوه در روز بنوشید، بدن شما به سرعت به دوز روزانه کافئین وابسته می شود. یعنی اگر به طور ناگهانی آن را متوقف کنید، مانند هر داروی دیگری علائم ترک را تجربه خواهید کرد.

از دیگر مضرات قهوه این است که ترک کافئین باعث سردرد، بی حالی، مه مغزی، خلق منفی و سرگیجه و موارد دیگر می شود.

همانطور که قهوه برای بیشتر افراد تقویت کننده خلق و خو است، اما باعث تحریک دیگران می شود. برخی از این بدخلقی ها به دلیل عوارض گوارشی قهوه مانند سوزش سر دل، اسهال، زخم‌ها و غیره است (اگر می خواهید باردار شوید، قهوه دلیل مشکلات باروری شما از جمله عوارض بارداری و حتی سقط جنین می شود.)

و اگر پزشکتان قبلاً به شما نگفته است، «کافئین با برخی داروها، از جمله داروهای تیروئید، داروهای روانپزشکی و داروهای افسردگی، و همچنین برخی آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای سوزش سر دل تداخل دارد.

قهوه سطح قند خون را افزایش می دهد و مدیریت انسولین را برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دشوارتر می کند.

3. منجر به حمله قلبی می شود

تحقیقات به صراحت نمی گویند که قهوه باعث حمله قلبی می شود.

و ما تازه یاد گرفتیم که اگر به طور منظم قهوه بنوشیم، احتمال حمله قلبی یا سکته در ما کمتر می شود، درست است؟

محققان بر این باورند که بیشتر این مضرات قهوه در واقع ناشی از کافئین موجود در قهوه است نه خود قهوه.

مصرف بیش از حد کافئین اثرات منفی زیادی دارد، از جمله «افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، سفت‌تر کردن شریان‌ها و افزایش سطح هموسیستئین، انسولین و احتمالاً کلسترول».

همه اینها دستور العمل مناسبی برای حمله قلبی هستند.

سخن آخر

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می توانید چندین فنجان قهوه بدون مشکل مصرف کنید، بنوشید. برخی از افراد به اندازه دیگران تحت تأثیر تاثیرات قهوه به روی بدن قرار نمی گیرند.

از سوی دیگر، اگر نگرانی‌هایی در مورد سلامتی دارید که کافئین آنها را بدتر می کند (مانند دیابت، شرایط تیروئید، اضطراب و غیره)، احتمالاً باید به مصرف بدون سرب فکر کنید.

اگر در مورد فواید قهوه نگران هستید یا فکر می کنید ممکن است در معرض خطر باشید، جایگزینی سالم تر مانند چای سبز را در نظر بگیرید (که اتفاقاً برای کاهش وزن نیز عالی است!).

مطالعه بیشتر:  کتوژنیک تنبل

و صرف نظر از میزان قهوه یا چایی که می نوشید، همچنان باید مقدار زیادی آب بنوشید، به خصوص اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید.

سوالات متداول

  • تاثیرات قهوه روی بدن چقدر باقی می ماند؟

اثرات قهوه به طور معمول حدود 3-5 ساعت باقی می ماند. با این حال، این بسته به میزان قهوه مصرفی و حساسیت فردی شما به کافئین متفاوت است. برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که اثرات قهوه را بسیار بیشتر از 5 ساعت احساس می کنند. اگر متوجه شدید که حساسیت خاصی نسبت به کافئین دارید، بهتر است مصرف خود را محدود کنید تا احساس عصبانیت یا اضطراب نکنید.

  • چقدر قهوه زیاد است؟

هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد زیرا هر کس کافئین را متفاوت متابولیزه می کند. با این حال، اکثر متخصصان موافق هستند که مصرف بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز (حدود 4 فنجان قهوه در روز) منجر به عوارض جانبی مانند بی خوابی، اضطراب و بی قراری می شود. اگر متوجه شدید که حساسیت خاصی به کافئین دارید، بهتر است مصرف کافئین خود را محدود کنید تا از این عوارض جانبی جلوگیری کنید.

  • اگر هر روز قهوه بنوشید چه اتفاقی می افتد؟

اگر هر روز قهوه بنوشید، بدن شما در برابر کافئین مقاوم می شود. یعنی برای رسیدن به همان اثر، باید کافئین بیشتری مصرف کنید. علاوه بر این، اگر حتی یک یا دو روز بدون قهوه بمانید، ممکن است متوجه شوید که از عوارض جانبی مانند سردرد، تحریک پذیری و عصبی شدن رنج می برید. اگر متوجه شدید که برای عملکرد خود باید هر روز قهوه بنوشید، بهتر است برای رد هرگونه بیماری زمینه ای با پزشک مشورت کنید.

  • آیا قهوه باعث افزایش وزن می شود؟

خود قهوه بدون کالری است. با این حال، بسیاری از مردم شکر، خامه یا سایر مواد پر کالری را به قهوه خود اضافه می کنند که منجر به افزایش وزن می شود. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، بهتر است از افزودن این مواد به قهوه خودداری کنید. علاوه بر این، مهم است که به تعداد کالری هایی که از منابع دیگر در طول روز مصرف می کنید توجه داشته باشید زیرا کالری بیش از حد منجر به افزایش وزن می شود.

در پایان باید گفت که قهوه اثرات متفاوتی بر بدن دارد، چه خوب و چه بد. با این حال، مهم است که مراقب مصرف کافئین خود باشید تا از عوارض جانبی احتمالی جلوگیری کنید.

با کالری شمار بروکلی می‌توانید میزان کالری مورد نیاز خود را پیدا کنید و با رعایت آن به وزن ایده آل خود برسید.

دریافت و نصب کالری شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها