چربی سوزی با حرکات یوگا

چربی سوزی با حرکات یوگا سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > تناسب اندام > چربی سوزی با حرکات یوگا

چربی سوزی با حرکات یوگا تا حد زیادی به عوامل فردی مانند سن، توده عضلانی، وزن بدن، میزان متابولیسم پایه، میزان کلی فعالیت روزانه و حتی جنسیت بستگی دارد، مثلا مردان کالری بیشتری نسبت به زنان می سوزانند.

یعنی ممکن است شما در کلاس یوگا 300 کالری بسوزانید در حالی که دوست شما فقط نیمی از آن را می سوزاند. اما حتی با در نظر گرفتن این اخطارها، لاغری با یوگا فواید بی‌شماری دارد که به طور غیرمستقیم به کاهش وزن کمک می کند، حتی اگر در حین کلاس کالری سوزی را بالا نبرید.

فواید یوگا

در ادامه مطلب دلایلی مربوط به فواید یوگا برای کاهش وزن شما آورده شده است.

1. تقویت قدرت

بسیاری از کلاس‌های چربی سوزی با حرکات یوگا شامل حداقل نوعی تقویت قدرت از طریق ورزش با وزن بدن هستند.

برای مثال، ممکن است حرکتی به نام «چاتورانگا» انجام دهید، که اساساً یک نیمه فشار است که عضلات سه سر، عضلات شانه و عضلات سینه‌ای شما را تقویت می‌کند. سایر ژست‌ها ممکن است بر روی مغز، چهار سر ران، همسترینگ و باسن شما تأثیر بگذارند.

همانطور که در برابر جاذبه کار می کنید، این توالی ها یوگا را به تمرین مقاومتی تبدیل می کند. و این باعث ایجاد توده عضلانی و به نوبه خود باعث لاغری با یوگا می شود.

2.استرس کمتر و خواب بهتر

استرس در افزایش وزن بسیار موثر است. استرس مزمن سطح کورتیزول شما را بالا نگه می‌دارد و بدن شما با تخلیه مواد شیمیایی مغز مانند سروتونین واکنش نشان می‌دهد.

مطالعه بیشتر:  افزایش وزن اصولی

این ترکیب نه تنها باعث می شود که شما شروع به ذخیره چربی بیشتر در شکم کنید (که بدن برای داشتن یک منبع انرژی آماده در شرایط جنگ یا گریز، آن را دور می کند) بلکه بر خواب شما تأثیر منفی می گذارد و میل به شکر را افزایش می دهد که باعث می شود افزایش وزن داشته باشید.

هنگامی که سطح کورتیزول مزمن ترشح می‌شود، هیچ مقدار ورزش یا محدودیت کالری وزن فرد را کاهش نمی‌دهد. تصور کنید خوب غذا می خورید، ورزش می کنید و هر کاری که می توانید برای سالم ماندن انجام می دهید، اما باز هم وزن اضافه می کنید. این به نوبه خود منجر به احساس پریشانی می شود و این چرخه ادامه می یابد. این کاری است که استرس انجام می دهد.

یوگا یک ضد استرس قوی است و یک مطالعه نشان داد که در سرتاسر بدن برای ایجاد حالتی آرام‌تر عمل می‌کند. وقتی این اتفاق می افتد، سایر عادات سالمی که برای کاهش وزن به کار می برید، به سادگی و بهتر عمل می کنند.

3.ارتباط با دیگران

شرکت در یک کلاس چربی سوزی با حرکات یوگا آنلاین برای کسانی که سرشان شلوغ است عالی است، اما در نظر گرفتن پیوستن به یک کلاس حضوری نیز مفید است. این کار به شما این فرصت را می دهد که با دیگران ارتباط برقرار کنید، حتی اگر با کسی بحث عمیقی نداشته باشید.

طبق تحقیقی مشخص شد که یوگا به طور خاص، ابزار مفیدی برای کاهش وزن به دلیل حمایت غیررقابتی و اجتماعی ارائه شده توسط جامعه یوگا است. بسیاری از شرکت کنندگان در آن تحقیق احساس می کردند که حضور در یک استودیوی یوگا نسبت به فرهنگی که در باشگاه ها و باشگاه های سلامت با آن مواجه شده بودند، متفاوت و مثبت تر است.

مطالعه بیشتر:  7 نکته رژیم غذایی وگان و کاهش وزن بی دردسر

4.انتخاب های غذایی سالم تر

وقتی که تمرینی مانند یوگا را انجام می دهید و سطوح استرس کمتر و خواب بهتری را تجربه می‌کنید، احتمالاً توجه بیشتری به آنچه می‌خورید نیز خواهید داشت.

افرادی که احساس کار بیش از حد و خستگی می کنند در معرض خطر بسیار بیشتری از خوردن احساسی و پرخوری هستند. هر چه میزان خستگی بیشتر باشد، افراد تمایل بیشتری به مصرف فست فود و گزینه‌های راحت دارند و در نتیجه کالری بیشتری دریافت می‌کنند.

لاغری با یوگا

همانطور که همه کسانی که در تلاش برای کاهش وزن هستند می دانند، کاهش وزن بیشتر از یک رویکرد کالری دریافتی و کاهش کالری است.

در حالی که این یک نقطه شروع موثر برای بسیاری از افراد است، اما صرف نظر از مراقبت از خود  تلاش‌های کاهش وزن را دشوارتر، یا بدتر از آن، کاملاً بی‌اثر می کند. همچنین، اولویت دادن به دیگران باعث می شود که تغذیه سالم و ورزش در لیست کارها قرار نگیرند و به مانعی در کاهش وزن تبدیل شود.

اضافه کردن یوگا به یک برنامه معمول ممکن است کالری سوزی نباشد، اما به هر حال می تواند نتایج قدرتمندی داشته باشد، زیرا به شما کمک می کند عادات خوبی ایجاد کنید که باعث کاهش وزن پایدار می شود.

برای ایجاد یک برنامه غذایی و ورزشی سالم به کمک نیاز دارید؟ کارشناسان تغذیه ما در عضویت حرفه‌ای آماده هستند تا به شما کمک کنند تا تغییراتی را برای بهبود زندگی خود ایجاد کنید.

اپلیکیشن کالری‌شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها