مزایای شیر کاکائو

مزایای شیر کاکائو سرویس پرداخت شناسه دار زرین پال
کالری شمار بروکلی > سلامتی > مزایای شیر کاکائو

شیر کاکائو معمولاً به عنوان یک نوشیدنی برای کودکان در نظر گرفته می شود. اما بزرگسالان نیز اغلب آن را به خاطر طعم و مزه اش و به عنوان یک نوشیدنی راحت دوست دارند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که مزایای شیر کاکائو واقعا چیست. در اینجا به مواد مغذی این نوشیدنی و آنچه تحقیقات در مورد تأثیر شیر کاکائو بر سلامت شما می گویند اشاره شده است.

مزایای شیر کاکائو چیست؟

یک لیوان شیر کاکائو کم چرب حاوی 159 کالری، 2.8 گرم چربی، 25 گرم کربوهیدرات و 9 گرم پروتئین است. و همچنین کلسیم، پتاسیم و ویتامین های A و D.1 را تامین می کند

به طور خلاصه، در حالی که شیر کاکائو برخی از مواد مغذی کلیدی را فراهم می کند، همچنین یک سوم حداکثر مصرف توصیه شده روزانه شکر افزوده را برای زنان به ارمغان می آورد.

اگر از سس شکلات برای درست کردن شیر کاکائو استفاده می کنید، بهتر یا بدتر از نوشیدن شیر کاکائو آماده است؟ بستگی به مقدار سس شکلات شما دارد، اما احتمالاً نه. یک قاشق غذاخوری از سس شکلات که به 1 لیوان شیر اضافه می شود، حاوی 10 گرم شکر اضافه شده است، همان مقداری که در شیر کاکائو از پیش شیرین شده وجود دارد.

مزایای شیر کاکائو برای سلامتی

در مورد شیر کاکائو و پیامدهای سلامتی در بزرگسالان تحقیقاتی انجام نشده است. در عوض، یافته‌ها بر اساس تحقیقات بر روی ماده اصلی خود شیر – نه شیر کاکائو – است و این یافته‌ها با هم مرتبط هستند.

منبع خوب کلسیم

شیر و سایر محصولات لبنی مواد مغذی ضروری را که در رژیم غذایی خود به آن نیاز داریم را برای بدن ما فراهم می کنند. شیر منبع خوبی از کلسیم است که برای ساختن استخوان‌ها و دندان‌های قوی مفید است. کلسیم به شما کمک می کند تا با افزایش سن استحکام استخوان را حفظ کنید. شیر و سایر محصولات لبنی منبع اصلی کلسیم هستند.

مطالعه بیشتر:  غذاهای فرآوری شده و افزایش وزن

حاوی ویتامین D

محصولات شیری وجود دارند که با ویتامین D غنی شده اند و منبع خوبی از این ماده مغذی مفید هستند. ویتامین D با کلسیم برای قوی نگه داشتن استخوان های شما کار می کند

سایر مواد مغذی را فراهم می کند

شیر علاوه بر اینکه یک منبع عالی از کلسیم و ویتامین D است، حاوی بسیاری از مواد مغذی دیگر مانند:

  • فسفر
  • ویتامین A و B12
  • پروتئین
  • پتاسیم
  • فلز روی
  • کولین
  • منیزیم
  • سلنیوم

خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد

نوشیدن تقریباً 1 فنجان شیر در روز با کاهش خطر ابتلا به موارد زیر مرتبط است:

  • بیماری قلبی عروقی
  • سکته
  • فشار خون
  • سرطان روده بزرگ
  • سندرم متابولیک
  • چاقی
  • پوکی استخوان

تحقیقات همچنین ارتباط مفیدی بین شیر و دیابت نوع 2 و بیماری آلزایمر پیدا کرده است.

مصرف شیر ممکن است با خطر بالاتر سرطان پروستات، بیماری پارکینسون، آکنه و کم خونی فقر آهن در دوران نوزادی مرتبط باشد. در نتیجه مصرف شیر بیشتر از ضرر برای سلامت انسان مفید است.

شیر کاکائو و ریکاوری تمرین

بسیاری از مردم شیر کاکائو را یک خوراکی شیرین می دانند، اما از آن به عنوان یک نوشیدنی ریکاوری بعد از تمرین استفاده می کنند.

مزایای شیر کاکائو برای بهبود و ریکاوری

هدف یک میان وعده یا نوشیدنی بعد از تمرین، جبران مایعات و مواد مغذی از دست رفته در طول تمرین و تامین بلوک های ساختمانی مورد نیاز برای التیام ناشی از سایش و پارگی بدن است.

ورزشکاران و افراد فعال پس از یک تمرین سنگین، علاوه بر کربوهیدرات و پروتئین، مایعات، الکترولیت ها و سایر مواد مغذی را مصرف کنند. به عبارت دیگر، آب، یک نوشیدنی ورزشی، یا یک نوشیدنی فقط کربوهیدراتی به تنهایی پروتکل تغذیه استاندارد بعد از یک تمرین سخت نیستند.

شیر کاکائو کاندید خوبی برای کمک به بهبودی است زیرا حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای بازسازی و التیام است.

اساساً ترکیب شیر کاکائو به طور طبیعی با مایعات، درشت مغذی‌ها و ریزمغذی‌های مورد نیاز برای حمایت از ریکاوری ورزش مطابقت دارد. شیر کاکائو کم چرب از نسبت کربوهیدرات، پروتئین 1 به 4 تشکیل شده است و مایعات و سدیم را برای کمک به ریکاوری بعد از تمرین فراهم می کند.

مطالعه بیشتر:  تفاوت رژیم پالئو و کتوژنیک

شیر گاو همچنین منبع خوبی از لوسین (اسید آمینه مورد نیاز برای تحریک سنتز پروتئین ماهیچه ها) است.

جایگزین هایی برای شیر کاکائو مبتنی بر لبنیات

شیر کاکائو معمولاً در اکثر فروشگاه های مواد غذایی یافت می شود. و همچنین برای افراد خاصی، از جمله افرادی که حساسیت به شیر دارند، افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز و وگان ها، اصلاً گزینه ای مناسبی نیست.

اگر شیر کاکائو مبتنی بر لبنیات به هر دلیلی گزینه مناسبی برای شما نیست، جایگزین های زیادی وجود دارد. یکی شیر گیاهی است که از نخود خرد شده تهیه می شود.

مانند شیر کاکائو لبنی، شیر نخود نیز 8 گرم پروتئین در هر لیوان دارد و همچنین منبع خوبی از لوسین است.

1 لیوان شیر  نخود حاوی 4.5 گرم چربی، 12 گرم کربوهیدرات با 11 گرم قند افزوده، 30 درصد ارزش روزانه برای کلسیم، 45 درصد برای ویتامین B12 و 15 درصد برای ویتامین D است.

کلام آخر

اگر گه گاه به عنوان خوراکی به سراغ شیر کاکائو می روید، ممکن است مواد مغذی بیشتری نسبت به گزینه شیرین دیگری که جایگزین آن می شود، مانند بستنی یا براونی فراهم کند. و بعد از یک تمرین سخت، شیر کاکائو مایعات و مواد مغذی مورد نیاز برای حمایت از ریکاوری را فراهم می کند.

علاوه بر این، هر غذایی که هر چند وقت یکبار مصرف می کنید، کمتر بر وضعیت تغذیه شما تأثیر می گذارد. اگر شیر کاکائو یک نوشیدنی هوسی است، هر چند وقت یکبار از آن لذت ببرید. و اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید لبنیات مصرف کنید، به دنبال جایگزین‌های گیاهی باشید که ترکیب خامه‌ای مشابهی ارائه می‌دهند و میل به چیزی شیرین و شکلاتی را برطرف می‌کنند.

بروکلی یک مشاور روزمره و معتبر، خوانندگان را با نکات تغذیه ای و کالری شمار سریع و سالم همراه با پشتیبانی متخصص توانمند می سازد تا انتخاب روشنگری در مورد غذا، تغذیه، سلامتی و سبک زندگی درست داشته باشند. با بروکلی میزان دقیق کالری مصرفی، ایجاد تعادل در مصرف وعده های غذایی، رسیدن به وزن ایده آل و رژیم غذایی سالم را دریافت کنید.

اپلیکیشن کالری‌ شمار بروکلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا احمدی
زهرا احمدی
1 سال قبل

جایگزین شیر کاکائو چی هست؟